ارومیه - ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: نقش خبرنگاران در تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی هوشمندانه و قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در پیامی که به مناسبت روز خبرنگار صادر کرد افزود: هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار روزی که شهید محمود صارمی در راه انجام وظیفه خطیر اطلاع رسانی به فیض عظیم شهادت رسید همواره یادآور تلاش های خستگی ناپذیر خبرنگاران مسوول و خدمتگزار ایران اسلامی در مسیر انجام وظیفه حرفه‌ای است.

وی افزوده است: خبرنگاران به عنوان حلقه واسط مسوولان و آحاد مردم، با فعالیت خستگی ناپذیر و شبانه روزی خود مخاطبان را از وقایع و رویدادهای جامعه آگاه و با ابتکار، خلاقیت و تیزهوشی خود در کسب و انتشار به موقع خبر، شور و نشاط و امید را به جامعه هدیه می‌کنند و اوج حضور تاثیرگذار خبرنگاران را می‌توان در عرصه‌های بزرگ و ملی به خوبی احساس کرد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگر این پیام ادامه داده است: تولید و انتشار اخبار برگزاری مراحل انتخابات در آذربایجان غربی، ایفای نقش هوشمندانه در اطلاع رسانی دستاوردهای نظام، خبر رسانی به موقع، تلاش رسانه‌ای در جهت احقاق حقوق شهروندی و سامان یابی امور شهری و روستایی و انعکاس حماسه حضور مردم در مناسبتهای دینی و ملی از جمله این تلاشهاست که جای قدردانی دارد.

معتمدیان افزوده است : ضمن قدردانی از تلاشهای خبرنگاران آذربایجان غربی در پوشش دستاوردهای دولت در بخش های مختلف، روز خبرنگار را خدمت این عزیزان و خانواده های آنان تبریک گفته و امید دارم که در اجرای رسالت مهم اطلاع رسانی و آگاهی رسانی موفق و موید باشید.

به گزارش ایرنا امروز ۱۷ مرداد به عنوان سالروز شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.