ساری- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت مازندران گفتک افزون بر ۶۱ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی استان تاکنون در سامانه سماح ثبت نام شدند.

عباس اسمعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت‌نام زائران پیاده روی اربعین از ۱۷ تیر آغاز شد، افزود: تاکنون ۶۱ هزار و ۳۹۰ نفر نامنویسی کردند که ثبت نام حدود ۶۰ هزار نفر با واریز وجه و تکمیل بسته های بیمه ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ تومانی قطعی شده است.

وی با اشاره به اینکه از شمار ثبت نام شدگان ۳۰ هزار نفر اتوبوس را به عنوان وسیله نقلیه اعزام انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: ۲۶ هزار و ۶۲۷ نفر با خودروی شخصی، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر با هواپیما و بقیه نیز با سایر وسایل نقلیه زائر اربعین حسینی شدند.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه ثبت‌نام از زائران پیاده روی اربعین حسینی برای اعزام به کشور عراق کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: متقاضیان تشرف به راهپیمایی اربعین با مراجعه به هنگام به سامانه samah.haj.ir ثبت‌نام را قطعی کنند و زمان نامنویسی رابه روزهای پایانی موکول نکنند.

اسمعیلی به محدودیت وسایل حمل و نقل اشاره کرد و گفت: چنانچه در فرایند ثبت اطلاعات نتوانستند وسایل تردد را تامین کنند انتخاب وسیله نقلیه شخصی را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین به ممنوعیت مواد مخدر و داروهای روان گردان و مجازات عاملان و حاملان این گونه مواد اشاره و به بیماران زمینه ای، افراد ناتوان و سالمند توصیه کرد: باتوجه به گرمای هوا از اعزام به اربعین پرهیز کنند.

اسمعیلی با بیان اینکه تامین داروهای خاص در کشور عراق بسیار گران و دشوار است، به همراه داشتن وسایل ضروری برای افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند را ضروری عنوان و تصریح کرد: زائران اربعین از وجوه نقد، موبایل، گذرنامه و وسایل شخصی و مورد نیازی که بهمراه دارند بخوبی مراقبت کنند.

به گفته مدیر حج و زیارت مازندران؛ پارسال ۱۰۳ هزار زائر مازندرانی برای اعزام به پیاده روی اربعین ثبت‌نام قطعی کردند.