نام نویسی زائران اربعین حسینی از مازندران به ۶۱ هزار نفر رسید

ساری- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت مازندران گفتک افزون بر ۶۱ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی استان تاکنون در سامانه سماح ثبت نام شدند.

عباس اسمعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت‌نام زائران پیاده روی اربعین از ۱۷ تیر آغاز شد، افزود: تاکنون ۶۱ هزار و ۳۹۰ نفر نامنویسی کردند که ثبت نام حدود ۶۰ هزار نفر با واریز وجه و تکمیل بسته های بیمه ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ تومانی قطعی شده است.

وی با اشاره به اینکه از شمار ثبت نام شدگان ۳۰ هزار نفر اتوبوس را به عنوان وسیله نقلیه اعزام انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: ۲۶ هزار و ۶۲۷ نفر با خودروی شخصی، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر با هواپیما و بقیه نیز با سایر وسایل نقلیه زائر اربعین حسینی شدند.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه ثبت‌نام از زائران پیاده روی اربعین حسینی برای اعزام به کشور عراق کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: متقاضیان تشرف به راهپیمایی اربعین با مراجعه به هنگام به سامانه samah.haj.ir ثبت‌نام را قطعی کنند و زمان نامنویسی رابه روزهای پایانی موکول نکنند.

اسمعیلی به محدودیت وسایل حمل و نقل اشاره کرد و گفت: چنانچه در فرایند ثبت اطلاعات نتوانستند وسایل تردد را تامین کنند انتخاب وسیله نقلیه شخصی را در اولویت قرار دهند.

نام نویسی زائران اربعین حسینی از مازندران به ۶۱ هزار نفر رسید

وی همچنین به ممنوعیت مواد مخدر و داروهای روان گردان و مجازات عاملان و حاملان این گونه مواد اشاره و به بیماران زمینه ای، افراد ناتوان و سالمند توصیه کرد: باتوجه به گرمای هوا از اعزام به اربعین پرهیز کنند.

اسمعیلی با بیان اینکه تامین داروهای خاص در کشور عراق بسیار گران و دشوار است، به همراه داشتن وسایل ضروری برای افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند را ضروری عنوان و تصریح کرد: زائران اربعین از وجوه نقد، موبایل، گذرنامه و وسایل شخصی و مورد نیازی که بهمراه دارند بخوبی مراقبت کنند.

به گفته مدیر حج و زیارت مازندران؛ پارسال ۱۰۳ هزار زائر مازندرانی برای اعزام به پیاده روی اربعین ثبت‌نام قطعی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha