مشهد-ایرنا- مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: مرکز کنترل و کاهش آسیب زنان، مادران و کودکان آسیب دیده اجتماعی در حاشیه شهر و در منطقه پنج شهرداری با کمک خیرین در دست ساخت است.

محمود عبدالله زاده روز شنبه در نشست ستاد خیرین شهریار (خیرین فعال در طرح های شهری) در مشهد افزود: ۹ طرح عام المنفعه دیگر نیز در دست مطالعه و اقدام برای کلنگ زنی است.

وی اضافه کرد: هم اینک مجتمع فنی و حرفه ای شهید قاسم سلیمانی ویژه بانوان در انتهای خیابان حر ۱۳ با مشارکت خیرین به بهره برداری رسیده و در حال خدمت رسانی است که یکی از طرح های شاخص از نظر هم افزایی مدیریت شهری و خیرین است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: ستاد خیرین شهریار در سال ۹۸ و در راستای انسجام بخشی به اجرای فعالیت ها و موضوعات مرتبط با امور عام المنفعه شهر و جلب مشارکت خیرین در شهرداری مشهد ایجاد شده است و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به عنوان متولی فعالیت های شهرداری در حاشیه شهر مسوولیت این ستاد را بر عهده دارد.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: در ابتدای ایجاد ستاد خیرین شهریار قرار بود نیازسنجی و اولویت‌بندی نیازهای شهری بر اساس نظر نخبگان و یافته‌های مطالعاتی ایده ها در این ستاد مطرح و ضمن آگاه‌سازی خیرین در زمینه‌های مزبور مشارکت آنان جذب شود، اما اکنون با برگزاری نشست ها در سطوح مختلف، همکاری ها بیشتر شده و سرعت انجام طرح های خیرساز نیز رو به فزونی است.

محمدرضا قلندر افزود: ستاد خیرین شهریار فرصتی برای هم اندیشی و هم افزایی همه خادمان این شهر برای حل مشکلات مردم است و مقرر شده است ایده ها در شورای خیرین شهریار بررسی شود و آن چیزی که صلاح شهر و مورد علاقه خیرین باشد تبدیل به یک بسته مشارکتی گردد و برای تصویب به شورای شهر ارائه شود.

مهدی ناصحی رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: با توجه به تاثیر مثبت طرح های خیرساز به خصوص در حاشیه و مناطق محروم شهر، ساخت طرح های خدماتی گسترده با مشارکت خیرین در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.