ایرنا نقش مهمی در انعکاس مطالبات مردم دارد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری مشهد گفت: ایرنا نقش مهمی در انعکاس مطالبات به مسوولان و ارتباط بین مردم و مدیران ایفا می‌کند.

محمود عبدالله زاده روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: ایرنا رسانه مرجع بوده و دشواری کار خبرنگاران این رسانه بیشتر است، تولید محتوی و انتشار اخبار صحیح و معتبر به بهترین شکل توسط این رسانه عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی تفویض بخشی از اختیارات دولتی و مشارکت مردمی بسیار ضروری است و در این حوزه رسانه در انعکاس مباحث و همراه‌سازی مردم نقش مهمی دارد.

ایرنا نقش مهمی در انعکاس مطالبات مردم دارد

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری مشهد تاکید کرد: آگاه بخشی به مردم و همراه سازی آن‌ها در اجرای طرح های مدیریت شهری و به خصوص بازآفرینی توسط رسانه محقق می شود.

عبدالله زاده افزود: آمادگی همکاری بیشتر با ایرنا به منظور پیشبرد اهداف بازآفرینی وجود دارد و از گسترش همکاری با این رسانه موثق استقبال می کنیم.

ایرنا نقش مهمی در انعکاس مطالبات مردم دارد

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، به عنوان خبرگزاری رسمی کشور، نخستین نهاد حرفه‌ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.

بنیان ایرنا در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» در چهارچوب سازمانی وزارت امور خارجه، با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان گذارده شد که نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه‌ای با عنوان اطلاع‌رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال ۱۳۴۲، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری پانا (PANA) تغییر نام داد.

پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه‌کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت. پایه‌گذاری وزارتخانه «اطلاعات و جهانگردی» در سال ۱۳۵۳ سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی‌هایی را تجربه کند و در این تغییرات، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد و به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.

سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری ایرنا (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه‌ای در فعالیت‌های این رسانه گشوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha