چابهار - ایرنا - فرماندار شهرستان ساحلی زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ساخت مدرسه شبانه روزی متوسطه دوم در بخش محروم و دور افتاده کاروان ضروری است و نیازمند توجه جدی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و همت خیران هستیم.

کورش محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از هیچ تلاشی برای ارتقای آموزشی در این شهرستان با کمک موسسات خیریه دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته از سوی مدیریت آموزش و پرورش زرآباد شاهد جذب نیروی انسانی خوب برای سال تحصیلی آینده هستیم، افزود: موضوع جذب بازمانده از تحصیل به جد در حال پیگیری است و باید تلاش شود دیگر هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان نداشته باشیم.

فرماندار زرآباد بر ساخت مدارس شبانه روزی دخترانه و پسرانه در مقاطع راهنمایی و متوسطه در بخش های مرکزی و کاروان بویژه در مرکز شهرستان زرآباد تاکید کرد و گفت: با تکمیل مدرسه کار و دانش شاهد اتفاقات خوبی در بحث آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کمبودها همیشه بوده و است اما با برنامه ریزی دقیق می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد،ادامه داد: از آنجایی که زرآباد بعنوان شهرستان پایلوت بنیاد علوی انتخاب شده امیدواریم قدم های خوبی در بحث آموزشی برای این منطقه برداریم.

مدیر آموزش و پرورش زرآباد نیز گفت: روستاهای منه وشنام و زنگیک که در سال های قبل از نظر آموزشی زیرنظر آموزش و پرورش نیکشهر بودند از سال تحصیلی جدید زیر نظر آموزش زرآباد خواهند بود.

قاسم نوهواسی افزود: با توجه به سهمیه های جدید نیروی انسانی که به شهرستان زرآباد برای سال تحصیلی جدید تعلق گرفته است،درصد خیلی از مشکلات کمبود نیرو رفع خواهد شد.