عدالت اموزشی، شاخص تعریف پروژه جدید ساخت مدرسه است

چابهار - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: تحقق عدالت اموزشی، شاخص کلی تعریف پروژه جدیدو تخصیص اعتبار مدرسه سازی در مناطق مختلف این استان است.

میثم لکزایی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی در سطح استان در تعریف پروژه جدید و تخصیص اعتبار با توجه به سرانه هر منطقه عمل شده و به هر شهرستان با توجه به نیاز آن، پروژه جدید جانمایی و تعریف شده است.

وی همچنین گفت: در این راستا امروز کلنگ آغاز ساخت یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در راستای ایجاد عدالت آموزشی در سطح استان در شهر بزمان به زمین زده شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح این مدرسه شامل سالن جلسات، نمازخانه و فضای ادارای با زیربنای بیش از هزار و ۳۰۰ متر مربع است که بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از محل طرح تخریب و بازسازی مدارس برای ان تامین اعتبارخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مدارس نقش بسزایی در راستای کیفیت بخشی به امر آموزش در شهر بزمان خواهد داشت افزود: شهر بزمان هرچند سرانه اموزشگاهی آن بالاتر از استاندارد است اما بخشی از این فضاها فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

وی با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان افزود: با تمام تلاش به دنبال تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب هستیم و با اراده فراگیر و گسترده‌ای که از سوی مسوولان و مردم و همه خیرخواهان وجود داشته، سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ به ۳.۸ ارتقا یافته است.

هم اینک یک‌هزار و ۳۴۸ کلاس درس در قالب ۲۵۹ پروژه در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

بخش و شهر بَزمان در ١٠٠ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایرانشهر و در ۴۳۰ کیلومتری مرکز استان سیستان و بلوچستان (زاهدان) واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha