گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده انتظامی گنبدکاووس از توقیف یک دستگاه تریلی حامل موادمخدر در یکی از جاده‌های این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: از این خودرو ۶۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و ضبط شد.

نادعلی صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران کلانتری ۱۳ دهستان «باغلی‌مرامه» گنبدکاووس شب گذشته در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن‌را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو ۶۹ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

صادقی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی علاوه بر توقیف خودرو، ۲ متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس بابیان اینکه اقدامات مقابله‌ای و ایجابی پلیس در راستای مبارزه و ناامن کردن فضا برای فعالیت توزیع‌کنندگان موادمخدر با قدرت درحال انجام است، گفت: پلیس در این عرصه نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

وی یادآور شد: با تلاش ماموران انتظامی گنبدکاووس به‌خصوص پلیس مبارزه با موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون و پیش از کشف محموله جدید، حدود ۶۶ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده بود.

اعمال قانون ۳۸ هزار خودرو متخلف در گنبدکاووس

صادقی همچنین از اعمال قانون ۳۸ هزار و ۲۷۹ خودروی متخلف در گنبدکاووس طی چهارماه امسال خبر داد و گفت: رانندگان این خودروها مرتکب تخلفاتی مانند «ایستادن و توقف ممنوع، دور زدن ممنوع، سد معبر و پارک دوبل» در معابر این شهر شده بودند.

وی افزود: در تخلفات رانندگی درون شهری گنبدکاووس طی چهار ماه امسال، توقف خودرو در مکان‌های ممنوع ۵۸ درصد، عبور از چراغ قرمز ۱۴.۳ درصد، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی چهار درصد و نبستن کمربند حین رانندگی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.