اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان ترمیم روابط دوجانبه با پاکستان را نیاز دو همسایه دانست و بار دیگر آمادگی کابل را برای میانجی گری بین اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسانه‌های پاکستانی به نقل از اظهارات اخیر ذبیح اله مجاهد عنوان کردند: افغانستان خواهان بهبود روابط با پاکستان و مناسبات برادری میان یکدیگر است.

وی اظهار داشت: برقراری روابط سازنده به نفع هر دو کشور است؛ در عین حال افغانستان هرگز اجازه سوء استفاده از قلمروی خود علیه دیگر کشورها را نمی دهد و اگر پاکستان شواهدی در این خصوص دارد باید با ما به اشتراک بگذارد.

سخنگوی طالبان افغانستان آمادگی کشورش را برای میانجیگری بین دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان تجدید کرد و افزود که این بستگی به طرف پاکستانی دارد در غیر اینصورت این پدیده یک موضوع داخلی پاکستان است و آنان باید به این مساله رسیدگی کنند.

براساس این گزارش، فرمانده ارتش پاکستان در روزهای اخیر طی اظهاراتی افغانستان را کشور همسایه و برادر اسلامی پاکستان دانست و افزود: اسلام‌آباد صادقانه خواهان روابط عمیق و برادری با افغانستان است و پیام ما به کابل این است که جای کشور همسایه و برادر خیرخواه خود پاکستان را با عناصر تروریستی (تحریک طالبان پاکستان) تغییر ندهد.

دولت و ارتش پاکستان گروه تروریستی تحریک طالبان موسوم به «فتنه خوارج» را مسئول اصلی طراحی حملات تروریستی از قبیل بمب‌گذاری های انتحاری، ترور و گشودن آتش از خاک افغانستان علیه مواضع نیروهای مرزی در داخل خاک پاکستان می‌دانند.

حکومت سرپرست افغانستان اتهامات اسلام‌آباد را رد و منکر هرگونه حضور عناصر تروریستی ضدپاکستانی در قلمروی افغانستان است.

در عین حال دولت اسلام‌آباد هرگونه ازسرگیری مذاکرات صلح با طالبان پاکستان را منتفی اعلام کرده است.