۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85564809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان برخورد بین المللی با القاعده و «تحریک طالبان» را مطالبه کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل از هم‌پیمانی گروه‌های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و القاعده خبر داد و گفت که اسلام‌آباد از جامعه جهانی برخورد جمعی علیه این عناصر را مطالبه می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه جیو نیوز پاکستان، منیر اکرم طی اظهاراتی در نیویورک خطاب به حکومت سرپرست افغانستان نیز گفت که آنان باید متوجه باشند تا زمانی که برخورد جدی علیه پدیده تروریسم صورت نگیرد هیچ صلحی برقرار نخواهد شد.

وی اظهار داشت که در صورت مماشات با تروریست‌ها افغانستان نیز ممکن است به دست این عناصر گرفتار شود لذا یک اقدام جمعی سیاسی علیه گروه‌های تروریستی اجتناب ناپذیر است.

نماینده دائم پاکستان بار دیگر خطاب به حکومت سرپرست افغانستان گفت: ما به آنان تاکید می کنیم در صورت حل نشدن معضل تروریسم، عادی‌سازی روابط افغانستان با جهان نیز همچنان با مانع مواجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: گروه‌های تروریستی طالبان پاکستانی و القاعده تهدید جدی برای منطقه و جهان هستند لذا باید اقدام بین المللی علیه آنان صورت گیرد.

جمع‌بندی اخیر ناظران سازمان ملل متحد از حمایت آنان از مواضع پاکستان حکایت دارد که مدعی استفاده آزادانه تروریست ها از جمله طالبان پاکستانی از قلمروی افغانستان و استفاده این عناصر از تسلیحات به جامانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا است.

در عین حال حکومت سرپرست افغانستان منکر اتهامات همسایه خود است و از اسلام‌آباد خواسته تا اسناد و شواهد دقیقی درخصوص حضور عناصر تروریستی در خاک افغانستان ارائه دهد.

با این حال سازمان ملل متحد، تحریک طالبان پاکستان (TTP) را در حال حاضر بزرگترین گروه تروریستی در افغانستان می داند که از حمایت عملیاتی و لجستیکی هم از سوی طالبان افغانستان و هم از جناح های شبکه تروریستی القاعده برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha