۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85566696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته شدن مرز «طورخم» درپی تبادل آتش میان نیروهای پاکستان و افغانستان

اسلام‌آباد- ایرنا- منابع خبری پاکستان اعلام کردند که گذرگاه مرزی «طورخم» در شمال غرب این کشور به دلیل تازه‌ترین تنش‌ها با مرزبانان طالبان افغانستان بسته شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، اعتراض نیروهای پاکستانی به اقدام طالبان افغانستان در ساخت و ساز پست جدید مرزی در نزدیکی قلمروی پاکستان به درگیری شدید میان نیروهای دو کشور منجر شد. این حادثه شب گذشته آغاز شد و ساعت‌ها به طول انجامید.

تارنمای روزنامه پاکستان دیلی به نقل از مسئولان دولتی در منطقه خیبر پاکستان نوشت که اقدام خودسرانه طالبان برای ساخت پست مرزی بدون هماهنگی با طرف پاکستانی به تبادل آتش سنگین میان آنان منجرشد.

در این گزارش آمده است: هیچ اطلاعی از هرگونه تلفات انسانی یا خسارات وارده در ۲ طرف در دست نیست با این حال گذرگاه مرزی طورخم پاکستان برای هرگونه رفت و آمد با افغانستان بسته شده است.

پاکستان همچنان در حال اخراج اتباع افغانستانی غیرمجاز است و این وضعیت با توجه به گلایه اسلام‌آباد از کابل برای عدم همکاری جهت سرکوب عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و همزمان خشم طالبان افغانستان از تصمیم دولت اسلام‌آباد علیه اتباع آن کشور سبب تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha