خواف-ایرنا- فرماندار خواف گفت:‌ ۸۰ طرح در بخشهای مختلف برای بهره برداری طی هفته دولت امسال در این شهرستان آماده بهره برداری است.

مهدی عباسپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این تعداد، عملیات اجرایی هشت طرح هم طی هفته دولت در خواف آغاز می شود.

وی اضافه کرد: برای طرحهایی که هفته دولت در شهرستان خواف به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود در مجموع ۲ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار خواف گفت: مهمترین طرحهایی که در هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسند و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود عبارتند از افتتاح ۱۲ طرح توسعه برق رسانی در مناطق شهری و روستایی، بخش های دیالیز و مراقبت های ویژه آی.سی.یو شماره ۲ بیمارستان این شهرستان و درمانگاه شبانه روزی بخش خصوصی، سالن چند منظوره مدیریت بحران شهر "سده" ، ۲۰ طرح توسعه مخابراتی شهری و روستایی، ۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای،‌ اقامتگاه بوم گردی، سه چمن مصنوعی و مرغداری خواف.

عباس‌پور از بهره برداری واحد کنسانتره هماتیتی ۲ میلیون تنی فولاد سنگان و واحد تولید گلوله های فلزی و نیروگاه بادی شرکت فولاد سنگان در هفته دولت امسال خبر داد.

وی بهره برداری از خط انتقال پساب از شهرستان تایباد به منطقه معدنی سنگان خواف، آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک مسکونی شرکت فولاد سنگان و طرح توسعه فراگیر سناباد را از دیگر طرحهای هفته دولت در شهرستان خواف برشمرد.

فرماندار خواف گفت:‌ ۷۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر روستایی در هفت دولت در این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.