ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی شهرستان نقده به عنوان میزبان ایده خلاق «شهر من کتابخوان می‌شود» انتخاب شد.

زهرا آبسوران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ماموریت داده شده بود براساس رویکردها و برنامه های خلاق و نو فعالیت کنند، افزود: در این راستا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و سوق دادن خانواده ها و نوجوانان به سمت مطالعه کتاب، این ایده خلاق در شهرستان نقده آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: مربیان و اعضای مرکز نقده ۲ ایده خلاق کتابخوانی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با شعار «شهر من کتابخوان می شود» اجرا می کنند.

وی اضافه کرد ۲ ایده «تو هم دعوتی» و «خانواده کتابخوان» طرح‌هایی هستند که علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، در جهت بالابردن سرانه مطالعه فرزندان و خانواده ‌هایشان حرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: «تو هم دعوتی» نام ایده‌ای ست که در آن اعضای کانون، کتاب مورد علاقه شان را به صورت صوتی می‌خوانند و در پایان خوانش از دوستان، اعضای خانواده و تمامی آشنایان خود دعوت می کنند تا در این طرح شرکت کنند و سپس فرد دیگری که کتاب را می خواند او هم افراد دیگر را دعوت به مطالعه می کند.

آبسوران گفت: در ایده «خانواده کتابخوان» که یکشنبه های هر هفته اجرا می شود، اعضا و مربیان پس از فضاسازی جذاب و مناسب در محوطه کانون، نسبت به برگزاری دورهمی کتابخوانی اقدام می کنند و رهگذران را با اهدای پروانه های دست ساز به مطالعه دعوت می کنند.

وی افزود: بلندخوانی کتاب نیز یکی دیگر از فعالیت‌ های جذاب و جالب توجه در این فعالیت است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی این طرح‌ها تا پایان سال تداوم داشته و قرار است یکشنبه هر هفته با رویکرد جدیدی در محیط های بیرون از ساختمان کانون، مدارس، ادارات و نمایشگاه ها برگزار شود.

معرفی مفاخر علمی جهان اسلام به نوجوانان در چالدران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: همچنین از برنامه هایی که در مرکز چالدران کانون برگزار می شود، معرفی مفاخر جهان اسلام به نوجوانان است.

وی اضافه کرد: آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با شخصیتهای علمی و بزرگ جهان اسلام، الگوپذیری، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه از اهداف این طرح است.

آبسوران با بیان اینکه در این طرح اقدام به پخش فیلم و برنامه مختلف در قالب های فرهنگی می شود، گفت: هدف این است نوجوانان با شخصیت های جهان اسلام آشنا شده و آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: هرمرکز می تواند براساس نیاز خود دراین زمینه فعالیت کند.

وی اظهارکرد: این طرح بنا به پیشنهاد اعضای شورای نوجوان مرکز چالدران تصویب شده و با استفاده از فعالیت‌های متنوعی همچون معرفی کتاب، معرفی شخصیت، پخش فیلم، پژوهش و تهیه نشریه دیواری در حال اجرا است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی رویکرد نوجوان محوری، یکی از سه رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری است و مرکز چالدران برنامه ریزی های لازم را در این بخش انجام داده است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی سه رویکرد نوجوان محوری ،مرکز محوری و مخاطب محوری را دردستور کار خود قرار داده است.