انتخاب نقده به عنوان میزبان طرح «شهر من کتابخوان می شود»

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی شهرستان نقده به عنوان میزبان ایده خلاق «شهر من کتابخوان می‌شود» انتخاب شد.

زهرا آبسوران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ماموریت داده شده بود براساس رویکردها و برنامه های خلاق و نو فعالیت کنند، افزود: در این راستا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و سوق دادن خانواده ها و نوجوانان به سمت مطالعه کتاب، این ایده خلاق در شهرستان نقده آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: مربیان و اعضای مرکز نقده ۲ ایده خلاق کتابخوانی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با شعار «شهر من کتابخوان می شود» اجرا می کنند.

وی اضافه کرد ۲ ایده «تو هم دعوتی» و «خانواده کتابخوان» طرح‌هایی هستند که علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، در جهت بالابردن سرانه مطالعه فرزندان و خانواده ‌هایشان حرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: «تو هم دعوتی» نام ایده‌ای ست که در آن اعضای کانون، کتاب مورد علاقه شان را به صورت صوتی می‌خوانند و در پایان خوانش از دوستان، اعضای خانواده و تمامی آشنایان خود دعوت می کنند تا در این طرح شرکت کنند و سپس فرد دیگری که کتاب را می خواند او هم افراد دیگر را دعوت به مطالعه می کند.

آبسوران گفت: در ایده «خانواده کتابخوان» که یکشنبه های هر هفته اجرا می شود، اعضا و مربیان پس از فضاسازی جذاب و مناسب در محوطه کانون، نسبت به برگزاری دورهمی کتابخوانی اقدام می کنند و رهگذران را با اهدای پروانه های دست ساز به مطالعه دعوت می کنند.

وی افزود: بلندخوانی کتاب نیز یکی دیگر از فعالیت‌ های جذاب و جالب توجه در این فعالیت است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی این طرح‌ها تا پایان سال تداوم داشته و قرار است یکشنبه هر هفته با رویکرد جدیدی در محیط های بیرون از ساختمان کانون، مدارس، ادارات و نمایشگاه ها برگزار شود.

انتخاب نقده به عنوان میزبان طرح «شهر من کتابخوان می شود»

معرفی مفاخر علمی جهان اسلام به نوجوانان در چالدران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: همچنین از برنامه هایی که در مرکز چالدران کانون برگزار می شود، معرفی مفاخر جهان اسلام به نوجوانان است.

وی اضافه کرد: آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با شخصیتهای علمی و بزرگ جهان اسلام، الگوپذیری، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه از اهداف این طرح است.

آبسوران با بیان اینکه در این طرح اقدام به پخش فیلم و برنامه مختلف در قالب های فرهنگی می شود، گفت: هدف این است نوجوانان با شخصیت های جهان اسلام آشنا شده و آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: هرمرکز می تواند براساس نیاز خود دراین زمینه فعالیت کند.

وی اظهارکرد: این طرح بنا به پیشنهاد اعضای شورای نوجوان مرکز چالدران تصویب شده و با استفاده از فعالیت‌های متنوعی همچون معرفی کتاب، معرفی شخصیت، پخش فیلم، پژوهش و تهیه نشریه دیواری در حال اجرا است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی رویکرد نوجوان محوری، یکی از سه رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری است و مرکز چالدران برنامه ریزی های لازم را در این بخش انجام داده است.

انتخاب نقده به عنوان میزبان طرح «شهر من کتابخوان می شود»

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی سه رویکرد نوجوان محوری ،مرکز محوری و مخاطب محوری را دردستور کار خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha