تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه برپایی کنگره ملی شهدای این شهرستان در نوع خود بی نظیر است، گفت: در بخش آیین نمایشی این کنگره از مردم برای تماشای تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در آیین سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه افزود: کنگره شهدای ملی منطقه تربت حیدریه از ۱۵ تا ۲۲ شهریور ماه جاری در محوطه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار می شود و آیین نمایشی آن هر شب ادامه دارد.

وی افزود: اهمیت کنگره ملی شهید عبدالحسین برونسی و دو هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه (تربت‌حیدریه زاوه، مه‌ولات و رشتخوار) در چند نکته نهفته است، نخست آنکه در برپایی آن یک ریال بودجه دولتی هزینه نشده و همه مخارج آن از محل کمک‌های مردمی است.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: تاکنون ذیل این کنگره چند یادواره نظیر شهدای خبرنگار، اصناف، ورزشکاران و شهدای دولت برگزار شده و این روزها هم فضاسازی خوبی در شهر تربت حیدریه بدین منظور مشاهده می شود.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه ۱۲ حوزه در حال پشتیبانی از کنگره ملی شهدای تربت حیدریه هستند، افزود: همچنین هشت مستند و هشت جلد کتاب تهیه شده که در روز کنگره رونمایی خواهد شد.