امام جمعه تربت حیدریه: بودجه بیشتری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد

تربت حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت حیدریه گفت: تاثیر فعالیت‌های فرهنگی و به خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر کسی پوشیده نیست و از مسوولان کشوری انتظار است که بودجه بیشتری به این حوزه‌ها اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمد معلمی روز سه‌شنبه در دیدار با برگزار کنندگان کنگره ۲ هزار و ۱۶۲ شهید تربت حیدریه افزود: تاثیر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بر سبک زندگی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و آشنایی با زندگی شهدا از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی می‌کاهد.

وی با بیان این که مسوولان کشوری به حوزه های اخلاقی و دینی و فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند ادمه داد: در حوزه هایی مانند اعتیاد و طلاق مبالغ هنگفت بسیاری هزینه می شود اما دادگاه‌ها و پاسگاه های انتظامی مملو از جمعیتی است که دچار معضلات خانوادگی و اجتماعی شده اند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: بهترین کار برای کاهش این مشکل ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و چنانچه به جای این بودجه های اندک بودجه بیشتری از سوی مسوولان کشوری برای ترویج این فرهنگ اختصاص یابد بسیاری از این مشکل ها کاهش می یابد.

معلمی افزود: از طرفی هم گفته می‌شود برنامه های شهدا با بودجه های مردمی برگزار شود اما باید توجه داشت این سخن تا حدی درست است و نمی‌توان همه چیز را از مردم توقع داشت چون مردم گرفتاری‌های بسیاری در زندگی دارند و نقش دولت و مسوولان در این بین مهم‌تر است

وی تاکید کرد: بسیاری از کارها به خاطر نحوه اختصاص بودجه ها نیمه تمام رها می‌شود.

بر اساس آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این شهرستان، ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار هستند که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ جانباز و ۱۴۲ آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند و از جانبازان این شهرستان ۶۹۰ نفر بیش از ۲۵ درصد هستند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند و ۲۰۰ شهید با هویت معلوم هم در مزار شهدای بهشت عسکری به خاک سپرده شده اند.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha