به گزارش ایرنا، محمد یاشار لطفی مجری خط هفت متروی تهران روز شنبه در این باره گفت: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو به طول تقریبی ۴هزار و ۲۰۰ متر، شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاهها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه است؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.
آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است.
همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری شده است.
با بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل میگیرد.
کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراههای آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تاثیرات ترافیکی این پروژه توسعهای شبکه مترو تهران است.
پیش بینی میشود با افتتاح و بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ۹ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.