برپایی جشنواره اقوام ایرانی در پایتخت/آزادسازی فضای کارگاهی خط ۷ مترو

تهران بزرگ - ایرنا - جشنواره بزرگ گردشگری اقوام ایرانی با عنوان «گذر گردشگری دارالمومنین تهران» در بوستان سهند منطقه ۱۴ پایتخت امروز دوشنبه آغاز به کار کرد این جشنواره به مدت ۱۰ روز در محیطی شاد و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۴ تهران، نخستین روز برگزاری جشنواره بزرگ گردشگری اقوام ایرانی با اجرای برنامه‌های متنوع و با حضور فرماندار تهران، عضو شورای اسلامی شهر تهران، رییس سازمان گردشگری شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۴ و صدها خانواده در دارالمومنین تهران برگزار شد.

فرماندار تهران در این برنامه ضمن اشاره به تقارن هفته تهران با هفته گردشگری گفت: تشکیل این بازارچه‌ها در محلات مختلف پایتخت برای هویت‌بخشی دارای اهمیت است و با توجه به تنوع اقوام در این کلانشهر، اینگونه جشنواره‌های اقوام با استقبال مطلوبی از سوی خانواده‌ها روبرو می‌شود.

احمد قیومی با مثبت ارزیابی کردن اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت محلات در منطقه ۱۴ تهران تصریح کرد: این محلات هویت‌بخش در این شهر بوده و این چنین مناسبت‌ها شور و نشاط را برای مردم به ارمغان می‌آورد که امیدواریم این برنامه‌های فرهنگی در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

برپایی جشنواره اقوام ایرانی در پایتخت/آزادسازی فضای کارگاهی خط ۷ مترو

شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز از توسعه برنامه فرهنگی و اجتماعی در این منطقه و برنامه‌ریزی برای فراهم کردن محیط شاد و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی در سرانه‌های عمومی همچون بوستان‌ها ویژه خانواده‌های مستقر در این منطقه خبر داد و گفت: ایجاد فضای پرنشاط و امن برای حضور خانواده‌ها همچنین ترویج فرهنگ اقوام ایرانی بسیار دارای اهمیت است.

امیر شهرابی یادآور شد: بر این اساس اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و آموزشی با رویکرد ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی همچنین حمایت از هنرمندان و مشاغل خانگی و آشنایی نسل جوان و خانواده‌ها با ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منطقه و پایتخت در اولویت برنامه مدیریت شهری خواهد بود.

گذر گردشگری دارالمومنین و جشنواره اقوام ایرانی به مناسبت هفته گردشگری همراه با موسیقی‌های محلی و حضور اقوام، عرضه محصولات فرهنگی، هنری، سنتی، صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهایی با اجرای پخت غذاهای محلی، برنامه‌های شاد ویژه کودکان همراه با عروسک‌های اقوام و فضای بازی رایگان برای کودکان در بوستان سهند دارالمومنین پذیرای شهروندان در همه گروه‌های سنی است. این گذر به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب برپا است.

برپایی جشنواره اقوام ایرانی در پایتخت/آزادسازی فضای کارگاهی خط ۷ مترو

آزادسازی ۲۱ هزار متر مربع فضای کارگاهی در خط هفت مترو تهران

مجری خط هفت مترو تهران درباره اقدامات انجام شده در این خط گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی بخشی از ورودی‌ها و ایستگاه‌های خط هفت مترو پایتخت در این دوره مدیریت شهری، بیش از ۲۱ هزار مترمربع فضای کارگاه‌های عمرانی مربوط به این خط در مناطق ۱۴، ۱۲، ۱۱، ۱۰، ۶، ۲ آزاد و به عرصه‌های عمومی شهر بازگشته است. این روال با پایان پروژه‌های در دست اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های باقی مانده، همچنان ادامه یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از پنج هزار مترمربع از سایر کارگاه‌های این خط مترو تحویل شهرداری مناطق شود.

محمدیاشار لطفی افزود: در راستای به ثمر نشستن برخی از پروژه‌های عمرانی خط هفت، کارگاه‌ها کوچک‌سازی و ساماندهی شده و برخی کارگاه‌ها نیز جمع‌آوری شده تا ضمن بازگشت اراضی مورد اشاره به عرصه‌های عمومی شهر، اغتشاشات بصری و مزاحمت‌های کارگاه‌های این چنینی به حداقل برسد. این اقدامات از آبان ماه سال گذشته تاکنون انجام شده است.

وی در ادامه به کاربری‌های جدید اراضی آزاد شده اشاره کرد و افزود: موقعیت‌های تحویلی به مناطق مختلف، اغلب به عنوان فضای سبز و بوستان، معبر و یا فضای کارگاه‌های عمرانی پروژه‌های راه و باند مورد استفاده قرار گرفته و در اختیار پیشبرد سایر طرح‌های شهری قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از فضای کارگاهی پروژه‌های تکمیل شده خط هفت مترو تهران آزاد شده و به عرصه‌های عمومی شهر بازگشته که این امر به کارگاه‌های بوستان گفتگو، تربیت مدرس، مهدیه، میدان کتاب، بلوار پاک‌نژاد، رودکی، بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه شهید نواب صفوی مربوط می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha