گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: با حمایت‌ دستگاه قضایی و پیگیری انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گرگان، شرایط ادامه تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل ۵۵۵ دانش‌آموز فرزندان خانواده‌های زندانیان، فراهم شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: برای این دانش‌آموزان بسته‌های نوشت افزار، کیف، کفش و لباس هم تامین و تحویل شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تا اول مهر، برای هر یک از این دانش‌آموزان به منظور تامین هزینه‌های تحصیل، ۱۰ میلیون ریال واریز خواهد شد که این حمایت‌ها در مدت سال تحصیلی مستمر خواهد بود.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: همچنین وضعیت این دانش‌آموزان از سوی انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان رصد می‌شود.

آسیابی اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرکشی از وضعیت معیشتی این خانواده‌ها و فرزندان آنها با نظارت دادستان مرکز استان در طول سال انجام و با کمک خیران برای رفع نیازها و مشکلات آنان تلاش می‌شود.

دادستان گرگان گفت: بیش از ۷۰۰ خانواده‌ای که سرپرست آنان دوران محکومیت خود را می‌گذراند، تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان هستند و خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی به آنان ارائه می‌شود.

محمود اسپانلو با اشاره به تلاش برای توانمندسازی خانواده‌های مددجویان، افزود: در این راستا علاوه بر برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای فرزندان و همسران مددجویان تحت پوشش، تسهیلات راه‌اندازی کسب و کار به آنان داده خواهد شد.