زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ۶ هزار برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در پایگاه‌های مقاومت و کانون بسیج اقشار استان برگزار می‌شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جهانبخش کرمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: رژه نیروهای مسلح، رزمایش گردان های بیت المقدس برای ارتقای آمادگی نظامی و امنیتی در برابر دشمن، تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس، برگزاری همایش ها و جلسات تبیینی، راهپیمایی خانوادگی و عطر افشانی مزار شهدا از جمله این برنامه هاست.
وی به زمینه ها و علل وقوع جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: وقوع این جنگ ارتباط تنگاتنگی با انقلاب اسلامی و شعار "نه شرقی نه غربی" داشت که منافع استکبار را تحت تاثیر قرار داد.
کرمی اظهار داشت: ابرقدرتها تصمیم گرفته بودند با اقدام نظامی انقلاب اسلامی را از بین ببرند و کشور را تجزیه کنند و از همین رو صدام را با کودتا روی کار آورند و برای جنگ با ایران تحریکش کردند.
وی به ترورهای ابتدای انقلاب و شهادت ۱۷ هزار نفر اشاره کرد و گفت: مردم ایران برای امنیت پایدار و دفاع از کشور در جنگ تحمیلی به نیروهای مسلح کمک کردند.
کرمی با بیان اینکه رمز پیروزی ما مقاومت و وجود مقام معظم رهبری، وحدت و روحیه عاشورایی مردم است، گفت: عملیات های غرورآفرین بزرگی به برکت وحدت سپاه و ارتش در دفاع مقدس انجام شد و این وحدت یکی از عوامل پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: دشمن در مقابل جبهه مقاومت شکست خورده است و امروز به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی در اوج عزت، اقتدار و قدرت می درخشد.
کرمی خاطرنشان کرد: امروز با تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح گوش به فرمان ولایت در اوج آمادگی هستند.
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که تا ۶ مهر ادامه دارد.