سمنان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان و رییس مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: دست‌کم ۲۱ تیم قصه‌گویی از این استان برای شرکت در بخش ملی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مرتضی مزینانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه تیم برتر قصه‌گویی از استان سمنان به رقابت در بخش ملی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه می‌یابند و در نهایت سه تیم برتر ملی در بخش بین‌المللی به رقابت با تیم‌های برتر کشورهای دیگر خواهند پرداخت.

رییس بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی ادامه داد: برگزاری مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آبان امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ۲۱ مرکز فعال دارد که دست‌کم یک تیم از مراکز در رقابت‌ قصه‌گویی مرحله استانی شرکت خواهند کرد و آثارشان داوری می‌شود.

مزینانی با بیان اینکه «راز قصه‌ها ساز زندگی‌است» شعار بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است، اظهار کرد: بین پنج تا ۶ داور تیم‌های قصه‌گویی در مرحله استانی را داوری می‌کنند.

وی بیان کرد: فرآیند برگزاری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال از پاییز ۱۴۰۳ آغاز و پس از طی مراحل استانی و منطقه‌ای، بخش نهایی اوایل زمستان برگزار می‌شود.

رییس بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی گفت: قصه‌گویی سنتی و کلاسیک، قصه‌گویی مدرن و نوآورانه، قصه‌گویی آیینی سنتی، پادکست، قصه‌گویی مینی‌مال ۱۰۰ ثانیه‌ای(برگرفته از حکایت، قصه یا داستان، متون کلاسیک ادبی و حکمی فارسی همچون گلستان، بوستان و کلیله‌ودمنه)، زبان اشاره، قصه‌گویی منظوم و قصه‌گویی محیطی، از جمله ۱۲ محور برگزاری این جشنواره است.

به گزارش ایرنا، بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با رویکرد شناخت و تعمیم قصه‌های عامیانه ایران و قصه‌های جهان به سبک زندگی ایران معاصر، بر آن است تا گفتمانی جدی در حوزه‌ روایت‌گری شفاهی ادامه دهد و بر مبنای تجربه‌های گذشته، فرصت‌هایی جدید در حوزه‌ قصه‌گویی فراهم کند.