توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکری سمنان مشروط به تخصیص فضای فرهنگی + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با بیان اینکه کمبود فضا و ضعف زیرساخت‌ها از مشکل‌های مهم این نهاد است، گفت: رسانه‌ها در احقاق حقوق فرهنگی و هنری مردم این استان مطالبه‌گری کنند.

مرتضی مزینانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل جدی در مناطق مسکن مهر این استان توجه نکردن به زیرساخت‌های فرهنگی و ضعف در این زمینه است.

وی بیان کرد: مناطق مسکن مهر با نگاه خوابگاهی و بدون توجه به تامین زیرساخت‌های فرهنگی ساخته شد و در زمان حاضر مسکن مهر سمنان، یک مرکز کتابخانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در محلی استیجاری خدمات ارایه می‌دهد.

به گفته وی، اگر فضا در مسکن مهر سمنان در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قرار بگیرد، این نهاد در زمینه تجهیز و تامین نیروی انسانی اقدام خواهد کرد.

ضرورت توجه به ایجاد زیرساخت فرهنگی در شهر جدید ایوانکی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با اشاره به پیش‌بینی اسکان دست کم ۷۵ هزار نفر در شهر جدید ایوانکی، گفت: هیچ زیرساختی برای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، مذهبی و اعتقادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در این شهر پیش‌بینی نشده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد سه مرکز برای فعالیت کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوان در سه نقطه مختلف از شهر جدید ایوانکی رایزنی‌هایی شده است که اگر راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید در زمینه تامین فضا و تحویل ساختمان همراهی کنند، کانون برای تجهیز و تامین نیروی انسانی آمادگی دارد.

مزینانی گفت: کانون پرورش فکری در شرق و غرب مرکز استان، مرکزی ندارد و این مساله از جمله چالش‌هاست و برای برقراری توازن و پوشش پراکندگی جمعیت و ارتقای کیفیت آموزش، ساخت ۲ مرکز کانون پرورش فکری در شرق و غرب شهر سمنان ضرورت دارد.

به گفته وی، در زمان حاضر سه مرکز در یک خط و محدوده مرکزی شهر با تمامی توان و ظرفیت به جامعه هدف و مخاطبان خدمت ارایه می‌دهد.

ارایه خدمات کانون پروش فکری در ۲ بخشی دائمی و آیینی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گفت: این نهاد به عنوان مهمترین مرکز تخصصی و بنیادی در حوزه کودک در ۲ بخش شامل برنامه‌های دائمی و مناسبتی اعم از مذهبی و آیینی به مخاطبان خدمات ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: برگزاری آیین‌های عزاداری در سالروز شهادت و جشن و شادی در ولادت امامان، با فضاسازی و طبق برنامه فرآیندی از جمله برنامه‌های مذهبی و آیینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

مزینانی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها دستگاه اجرایی در سمنان است که در تمامی برنامه‌ها از جمله راهپیمایی‌ها، عزاداری حسینی، عیدقربان، عید غدیر و انتخابات حضور فعال دارد که البته این حضور فعال جزو وظایف نیست و این نهاد در راستای رسالت ذاتی خود نقش‌آفرینی می‌کند.

ضرورت نگاه حمایتی بخش‌های مختلف به نهاد تخصصی حوزه کودک

وی با تاکید بر اینکه کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با تنگناهای شدید مالی مواجه است، افزود: کانون پرورش فکری نهاد تخصصی در آموزش کودکان و نوجوانان نیازمند همراهی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی، برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های مذهبی و مناسبتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان همراهی خوبی دارند، اما انتظار می‌رود با توجه به اهمیت حوزه کودک تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان هزینه نیست و نیابد مدیران تخصیص اعتبارات به این حوزه را به چشم هزینه‌کرد نگاه نکنند.

به گفته مزینانی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سمنان به تازگی وارد میدان حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان شد و در ۲ برنامه مربوط به محرم و صفر مشارکت کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سمنان با توجه به نیات واقفان در زمینه صرف عواید وقف در مخارج عاشورا و امام حسین(ع) در برگزاری آیین‌های مذهبی به ویژه ماه های محرم و صفر حامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با اشاره به اینکه عمل به نیت واقف مهم است، افزود: انتظار می‌رود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در شرایط ممکن در برگزاری برنامه‌های مذهبی و مناسبتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان مشارکت داشته باشد.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ۱۶ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار با بیش از ۲۰ هزار عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha