دزفول- ایرنا - مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دزفول ۲ هزار و ۷۲۴ کلاس درس دارد که به همت مسئولان و خیرین تاکنون یک هزار و ۴۵۹ کلاس هوشمند شدند.

به گزارش ایرنا، امیر ظاهرطحان روز چهارشنبه در نشست ۲۶۵ شورای اسلامی شهر دزفول با گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۷۶۰ شهید دانش آموز و شهدای فرهنگی، از تلاش شورای تلاشگر دزفول و حمایت‌های همه جانبه در راستای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش این شهرستان قدردانی کرد.

وی اظهارکرد: هوشمندسازی مدارس موجب تسریع در آموزش و تعلیم و تربیت می‌شود.

دزفول باسوادترین شهر خوزستان است

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: طبق اعلام مسئولان استانی، دزفول به عنوان باسوادترین شهر خوزستان معرفی شده در واقع تعداد بی‌سوادان این شهر به حداقل رسیده است.

ظاهرطحان افزود: ۸۰ هزار دانش آموز توسط پنج هزار و ۳۰۰ نیروی رسمی در ۳۶۶ مدرسه و ۲۸۵ فضای آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش این شهرستان خاطرنشان کرد: اضافه کار فرهنگیان، استفاده از نیروهای بازنشسته و دانشجویان سال آخر فرهنگیان باعث شد ۵۸۰ نفر کمبود نیرو جبران شود که امسال نیز همکاری آنها تداوم خواهد یافت.

مدیر آموزش و پرورش دزفول به تحصیل ۴۲ هزار و ۲۴۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: این شهرستان یکی از پرجمعیت‌ترین آموزش و پرورش‌های خوزستان را دارد و به تعهدات خود برای جذب دانش‌آموز در هنرستان‌ها عمل کرده است.

ظاهرطحان با اشاره به قدمت حدود ۱۰۰ سالگی آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: خیرین همواره پشتیبان آموزش و پرورش برای اهدای زمین و ساخت و ساز بوده‌اند که نیاز بود اقداماتی برای حفظ فضاهای آموزشی انجام شود، با تلاش های صورت گرفته سند تک برگ برای ۱۲۰ فضای آموزشی گرفته شد.

وی تاکید کرد: برخی فضاهای آموزشی معارض دارند که مشکلاتی در این راستا ایجاد شده، تلاش می‌شود با تک‌برگ‌کردن اسناد این دغدغه‌ها برطرف شود.

کلاس اولی‌های دزفول نسبت به سال گذشته یک هزار و ۹۰۹ نفر افزایش یافته است

مدیر آموزش و پرورش دزفول به رشد جمعیت در راستای قانون جوانی جمعیت پرداخت و گفت: هشت هزار و ۲۴۱ دانش‌آموز در پایه اول دبستان ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته با افزایش یکهزار و ۹۰۹ نفری همراه بوده و باید تجهیزات و امکانات لازم برای این تعداد دانش‌آموز فراهم شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۳۹۱ دانش آموز پایه دوازدهم از مدارس فارغ التحصیل شدند بودند که مسوولان شهرستان باید برنامه‌ریزی لازم را برای آنها داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول در خصوص توسعه مدارس نیز گفت: هنرستان سیاه منصور در هفته دفاع مقدس و هنرستان منتظران در دهه فجر افتتاح خواهد شد برخی مدارس نیز بنا به نیاز شهرستان به هنرستان تبدیل شدند که باید تجهیز شوند.

ظاهرطحان در خصوص مشکل مدرسه پیام نور نیز گفت: اعتبار موردنیاز برای ساخت دبیرستان در کوی پیام نور اختصاص یافته ولی زمین آماده نیست، باید زمین موردنظر اختصاص یابد تا بتوان اقدامات بعدی را عملیاتی کرد.

وی از تلاش شورا و شهرداری جهت آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی در نقاط مختلف شهرستان قدردانی کرد و گفت: ۸۵ مدرسه با همکاری شهرداری های مختلف پاکسازی شدند که این امر موجب ایجاد نشاط شده است.

سیدباقر موسوی فخر رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس را به دانش اموزان و والدین تبریک گفت و افزود: امسال همکاری خوبی برای بازگشایی مدارس بین آموزش و پرورش و شورا شد که امیدواریم سال‌های بعد نیز تداوم یابد.

وی از زحمات مدیر آموزش و پرورش دزفول قدردانی کرد و گفت: کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش مسوولان این اداره است که قابل تقدیر است.

اقدامات آموزش و پرورش دزفول برای اقشار مختلف تبیین شود

عادل دوایی فر عضو شورای شهر دزفول نیز در این نشست گفت: عملکرد آموزش و پرورش باید در راستای جهاد تبیین به اطلاع شهروندان برسد تا همه اقشار در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

وی بر ضرورت ارتقای سطح ستاد آموزش و پرورش تاکید و خواستار پیگیری بیشتر برای تحقق این امر شد.

غلامعلی رسالتی یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز بر ضرورت همکاری والدین برای حل مشکلات مدارس تاکید کرد و گفت: علاوه بر خیرین والدین نیز باید برای حل مشکلات کمک کنند تا فضایی در خور برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات تردد فرهنگیان گفت: در راستای افزایش انگیزه برای فرهنگیان و تربیت بهتر نسل آینده باید مشکلات فرهنگیان به ویژه تردد آنها تسهیل شود تا معلمان بدون دغدغه به امر تعلیم و تربیب بپردازند.

ورودی بوستان ساحلی علی کله دزفول برای خودروهای بومی افزایش نیافته است

هادی حلیم زاده معاون خدمات شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: درآمد سالانه بوستان ساحلی علی کله ۶۰ میلیارد ریال است که در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال هزینه امور عمرانی این بوستان بوده است.

وی در خصوص افزایش ورودی این بوستان ساحلی اظهارکرد : افزایش تعرفه ورودی بوستان علی کله برای خودروهای غیر بومی بوده و این تعرفه برای خودروهای بومی با نرخ سال گذشته محاسبه شده است.

معاون امور خدمات شهرداری دزفول بیان کرد: همشهریانی که خودروی آنها پلاک غیربومی است با ارائه گواهینامه شهرستان می‌توانند با نرخ سال گذشته تعرفه ورودی به این بوستان را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از اقدامات آموزش و پرورش دزفول تجلیل به عمل آمد.