۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85110710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وجود ۶ هزار و ۹۰۳ بی‌سواد و کم سواد در دزفول

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85110710
وجود ۶ هزار و ۹۰۳ بی‌سواد و کم سواد در دزفول

دزفول-ایرنا - رئیس نهضت سوادآموزی دزفول گفت: ۶ هزار و ۹۰۳ بی‌سواد و کم سواد در دزفول وجود دارد که برای شناسایی این افراد باید همکاری لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، رضوان نوری مادر روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات این مدیریت به مشکلات حوزه سوادآموزی اشاره و درصد باسوادی در دزفول را ۹۴.۳ درصد اعلام کرد و افزود: علت تحت پوشش قرار ندادن افراد بی‌سواد دلایلی دارد که باید در نشست‌های تخصصی بررسی شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۴۳ نفر بی‌سواد و کم سواد در دزفول شناسایی شده است، ادامه داد: دسترسی به برخی افراد بی سواد به علت نداشتن فرزند دانش آموز دشوار است که دهیاران باید در این خصوص همکاری کنند.

رئیس نهضت سوادآموزی دزفول بیان کرد: برای نخستین بار فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید برگزار شده و از شتاب دهنده‌ها، استارت آپ ها و مجموعه‌های دانش بنیان حوزه‌های سواد آموزی دعوت شده تا پژوهش‌ها و ایده‌های خود را برای شناسایی بزرگسالان بی سواد و کم سواد داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۵ کشور در این فراخوان شرکت کردند، افزود: باید با صدا و سیما و دفتر امام جمعه در این خصوص رایزنی شود تا اطلاع‌رسانی لازم انجام و ایده‌ها ارائه شوند.

نوری مادر بیان کرد: این فراخوان از اسفندماه اجرا شده و تاکنون ۱۰ طرح ارائه شده است.

وی درخصوص ثبت نام اتباع خارجی گفت: بهمن ماه نامه‌ای برای ثبت نام اتباع خارجی به فرمانداری ارسال شد زیرا مراجعان زیادی در این خصوص در دزفول داریم که برای ثبت نام این افراد باید از استانداری نامه داشته باشیم تا در دوره بعد ثبت نام آنها انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: مشکل مسکن فرهنگیان توسط فرماندار پیگیری و با پیگیری‌های انجام شده مشکل زمین برطرف شد.
امیر ظاهرطحان افزود: برای اعطای وام به فرهنگیان از طریق بانک ملی نیز پیگیری‌هایی انجام شده که ۱۳۵ مورد وام از ۲۷۰ مورد پرداخت شد.
وی افزود: توسعه و ایجاد رشته بهیاری در هنرستان‌های دزفول نیز در برنامه است که انتظار می‌رود از طریق فرماندار نشستی در این خصوص برگزار شود تا شاهد توسعه هنرستان‌ها باشیم.
ظاهرطحان با اشاره به برنامه‌های هفته معلم و دیدار با خانواده فرهنگیان و شهدا در هفته معلم گفت: ۱۵ معلم نمونه خوزستانی معرفی شدند که چهار معلم از دزفول بودند و به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.
وی افزود: مقام معظم رهبری، معلم را معمار و
سربازان گمنام خواندند، در دزفول فرهنگیان هم در دوران کرونا و هم در دوره اغتشاشات و مسمومیت‌ها جهادی در صحنه بودند و تلاش کردند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه ۲۰ مصوبه در نشست‌های قبل داشتیم که اغلب آنها اجرا شده است، اظهار کرد: برای چهارم خرداد روز دزفول نیز دیدار با خانواده شهدا و گلباران مزار شهدا، مسابقات ورزشی و دیگر برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده است.
وی افزود: امتحانات نهایی و هماهنگ امسال از حساسیت خاصی برخوردار است و امتحانات دوره ششم، نهم و دوازدهم برای کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است.
ظاهرطحان گفت: ۳۴ حوزه امتحانات نهایی و پنج هزار دانش آموز دوازدهم در دزفول داریم که حوزه‌های امتحانی باید تجهیز شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد نمره کتبی نهایی و متوسطه دوم در کنکور موثر است، حساسیت و سخت گیری‌های زیادی برای پایه دوازدهم وجود دارد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول درخصوص ثبت نام در مدارس نیز گفت: ثبت نام در مدارس براساس کروکی و در مدارس خاص بر اساس آزمون انجام خواهد شد البته
برخی مدارس مانند مدارس مهرشهر، زیباشهر و پیام نور ظرفیت جمعیت دانش آموزی مناطق را ندارند.
وی افزود: امسال بیش از یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز به دانش آموزان پایه اول اضافه می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۰۰ کلاس درس را شامل می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: برای برگزاری امتحانات، نشست شورای تامین برگزار شده و درخصوص امنیت مشکلی نخواهیم داشت.

علیرضا خردمند افزود: برای تامین تجهیزات موردنیاز برای برگزاری کنکور نیز همکاری لازم در حد توان انجام خواهد شد و انتظار می‌رود سایر نهادها نیز کمک کنند.

در این نشست از اعضای فعال شورای آموزش و پرورش و سفیران سلامت مدارس تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha