گناباد-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های این شهرستان در سال جاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل شاکری روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک گناباد افزود: این اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز سنگ سبز جاده گناباد به فردوس،‌ زیرگذر روستاهای اقماری گناباد در حاشیه جاده سنتو و پیچ «مالو»جاده گناباد به بجستان اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: تکمیل طرح ۲ بانده سازی گناباد به قاین به عنوان یکی از نقاط پر تردد و حادثه خیز شهرستان گناباد نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است و در اولویت طرح های نیمه تمام این شهرستان قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: همچنین جاده گناباد به خواف به دلیل کم عرض بودن و قرار گرفتن تعدادی از مناطق شهری و روستایی در طول مسیر و تردد روزانه تعداد زیادی وسائل نقلیه سبک و سنگین در آن یکی دیگر از نقاط حادثه خیز مهم این شهرستان به شمار می رود.

وی تصریح کرد: ارتقاء‌ این جاده از جاده روستایی به اصلی و بین شهری از طریق مسوولان وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری قرار دارد.

شاکری با اشاره به افزایش حجم ترافیک در معابر عمومی گناباد و از جمله معابر اصلی و مرکزی گناباد به خصوص ناصرخسرو و امام خمینی (ره)‌ همزمان با بازگشایی مدارس خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت همیار پلیس برای روان سازی ترافیک و حمل و نقل وسائل نقلیه شد.

رییس پلیس راه گناباد نیز از بخشداران و دهیاران این شهرستان خواست که قبل از آسفالت جاده های منتهی به روستاها این مسائل را با پلیس راه هماهنگ و بعد از آسفالت سرعت‌کاه به خصوص در فاصله های نزدیک به مناطق روستایی اقدام کنند.

سرگرد علیرضا حاج علی گفت:‌ با توجه به افزایش سرعت وسایل نقلیه در جاده های روستایی بعد از آسفالت باید با نصب سرعت‌کاه و خط کشی و رفع نقاط حادثه خیز برای کاهش سوانح جاده ای این مناطق گام برداشت.

وی ادامه داد:‌ برخی از نقاط حادثه خیز جاده ای شهرستان گناباد شامل ۲ راهی «برجوک، پیچ های اروک، اسو، جعفرآباد و تقاطع زیبد» در محور گناباد به فردوس نیازمند اصلاح است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.