تکمیل جاده حادثه خیز گناباد-قاین نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: برای تکمیل و بهسازی جاده دو بانده گناباد به قاین به عنوان یکی از جاده‌های پر تردد در این شهرستان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضا نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهسازی و دوبانده شدن جاده گناباد- قاین به طول ۳۱ کیلومتر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرسازی حدود ۲۰ کیلومتر آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این میزان، زیرسازی ۱۲ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده آسفالت است و هشت کیلومتر هم در حال زیرسازی و خاک‌برداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حوادث جاده ای و از جمله ۲ مورد حادثه منجر به فوت ۶ نفر از هموطنان طی یک ماه گذشته در جاده گناباد به قاین گفت: آسفالت این جاده به عنوان یکی از محورهای پرتردد و نقطه ورودی استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به خراسان رضوی و مشهد حدود ۴۰ سال قبل بازسازی شد.

ابوالفضل شاکری افزود: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به جاده های شرق کشور و از جمله تامین امنیت این منطقه، دوبانده سازی این جاده از سال ۱۳۹۸ مورد عنایت قرار گرفت که سرعت بخشی در اجرای آن رویکرد مهم دولت سیزدهم است.

جاده گناباد- قاین خراسان جنوبی را به خراسان رضوی متصل می کند.

این جاده به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس محل عبور روزانه بیش از سه هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین است که این میزان در فصل تابستان و پر تردد به ۲ برابر هم افزایش می یابد.

شهرستان گناباد با هزار و ۴۵۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha