اردبیل - ایرنا - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ‎اردبیل گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل فرصتی برای سرریز سرمایه‌ها و رفع محرومیت است و توسعه اقتصادی و تجاری این استان را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار کرد: تجربه نشان داده با ایجاد منطقه آزاد تجاری حداقل در بخش سفرهای داخلی جریان جابجایی مسافران به صورت کاملا معنادار تغییر می‌کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل اضافه کرد: ما در استان نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های جدید، اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف اقتصادی و جذب سرمایه هستیم و امتیازات منطقه آزاد تجاری و صنعتی همه این موارد را برای استان فراهم می‌کند.

پیرموذن تصریح کرد: محرومیت اردبیل زمانی برداشته خواهد شد که این استان وارد بازارهای تجاری بین‌المللی شود و منطقه آزاد می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.

وی یادآورشد: این استان در بخش‌های مختلف بازرگانی، صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد که با راه‌اندازی منطقه آزاد می‌توان این ظرفیت‌ها را به فعلیت درآورده و به توسعه پایدار دست یافت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی از مطالبات اصلی مردم از مسئولان کشوری بود که با تلاش مسئولان تحقق یافت.

پیرموذن ادامه داد: اردبیل بزرگترین منطقه مرزی برای تبادلات اقتصادی با جمهوری آذربایجان و قفقاز است که در حال رشد و توسعه صنعتی است.

وی در پایان با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در توسعه استان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها، توسعه اقتصادی را به دنبال دارد و در این زمینه هم تلاش‌های مسئولان در احداث تونل دوم حیران قابل تحسین است.