۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85606204
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۷۲ میلیون دلار کالا از گمرک بیله‌سوار صادر شد

اردبیل-ایرنا- فرماندار بیله سوار مغان از صادرات ۷۲ میلیون دلار کالا از گمرک بیله سوار طی ۶ ماهه سال جاری خبر داد.

صاحبعلی اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۴۰ هزار و ۹۵۰ تن کالا از گمرک بیله سوار به ارزش ۷۲ میلیون دلار از گمرک بیله سوار صادر شده است که از این میزان ۱۶ میلیون دلار مربوط به شهریور ماه جاری بوده است.

وی همچنین از ثبت پنج هزار و ۲۰۳ مورد اظهار نامه طی این مدت خبر داد و گفت: گمرک بیله سوار بعد از تبدیل شدن به اداره کل به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می کند و اقدامات خوبی برای روانسازی و تسهیل تجارت خارجی و فعالیت‌های بازرگانان و کامیون‌داران انجام شده است.

فرماندار بیله سوار ادامه داد: از جمله این اقدامات برای تسهیل تجارت خارجی شفاف سازی فرایندها، بهره گیری از تکنولوژی و دیجیتالی کردن گمرک و استفاده از دستگاه ایکس ری بوده است.

اصغری همچنین با اشاره به اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل شبکه پایاب سد خدا آفرین اظهار کرد: بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این شبکه در بخش قشلاق دشت شهرستان بیله سوار واقع شده است و بهره‌برداری از آن نقش به سزایی در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.

وی یادآورشد: توسعه و تکمیل شبکه پایاب خداآفرین، ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل در بیله سوار، وجود زیرساختهای گمرک و پایانه مرزی شرایط بسیار خوب و نوید بخشی برای توسعه اقتصاد شهرستان و استان ایجاد کرده است و انتظار می روند این زیرساختها فرایند سرمایه گذاری در این منطقه را تسهیل کند.

فرماندار بیله سوار تکمیل طرحهای نیمه تمام،توسعه زیرساختهای مورد نیاز را از اولویت‌های دولت در این شهرستان عنوان کرد و یادآورشد: بهره گیری از فرصت‌هایی مانند منطقه آزاد تجاری، شبکه پایاب خداآفرین و گمرک بیله سوار مستلزم توسعه و تکمیل به موقع زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و ارتباطات انرژی و آب است.

اصغری همچنین از اجرای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه راهداری در شهرستان بیله سوار خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۲ کیلومتر بهسازی روکش راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال، بهسازی و روکش آسفالت چهار کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال احداث سوله و انبار در بخش قشلاق دشت با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال، احداث پل انجیرلو با اعتباری بالغ بر۴۵۰ میلیارد ریال را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه راهداری در این شهرستان عنوان کرد.

وی یادآورشد: طی این مدت۶۷ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha