ساری - ایرنا- عطر میلاد پیامبر اکرم محمد بن عبدالله (ص) و ولادت با سعادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام صادق (ع)، مازندران را پر کرد و مردم ولایتمدار استان غرق در شادی و سرور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز هفته وحدت و فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد مسعود و خجسته حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، هیات های مذهبی و نهادهای فرهنگی مازندران در اقدامی هماهنگ با برگزاری مراسم باشکوه، میلاد خجسته پیامبر اعظم (ص) را در مساجد و حسینیه ها برپا کردند.

برگزاری مراسم جشن ویژه میلاد پیامبر اکرم (ص) در مساجد مناطق مختلف استان از شب گذشته به اوج رسید و امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

سخنرانی مذهبی، اجرای برنامه های فرهنگی و پخش شیرینی و چای و شربت از برنامه های جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در مازندران است.

هفدهم ربیع الاول، روزی است که خداوند بر عالمیان منت نهاد و پیامبر همه خوبی ها و رحمت للعالمین را به زمینیان هدیه کرد تا بشریت را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و راه کمال، تعالی و سعادت را به آنان بیاموزد.

کاخ ستمگران و مستکبران با ولادت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) به لرزه افتاد و در کالبد انسان های مظلوم و ستمدیده جانی دوباره دمیده شد و آنان امیدوار به سعادت و رستگاری شدند.

مردم مازندران در سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و رئیس مذهب جعفری اقدام به برپایی مراسم جشن و سرور در جای جای این استان کردند تا ارادت وسرسپردگی خود را به خاندان نبوت و امامت نشان دهند.

شهروندان مازندرانی همراه با سایر مردم ایران اسلامی در اماکن عمومی و مذهبی همچون مقابر امامزادگان، مساجد و حسینیه ها اقدام به برگزاری جشن ولادت این بزرگواران کردند.

مردم این دیار از پیر و جوان و کوچک و بزرگ حضوری پررنگ و گسترده در مراسم ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) دارند.

جشن های مربوط به میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) شب گذشته نیز در اقصی نقاط مازندران برپا بود و مردم با توزیع شیرینی و نقل و نبات این دو ولادت با سعادت را گرامی داشتند.

برپایی ایستگاه های صلواتی نیز از برنامه های این روز مبارگ در مازندران است.