۸ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81898707
T T
۰ نفر
استان مركزي در سالروزميلاد پيامبر(ص) و امام صادق(ع)  غرق در شادي است

اراك- ايرنا- نقاط مختلف شهري و روستايي استان مركزي در سالروز ميلاد حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) و طلايه دار مذهب تشيع امام جعفر صادق(ع) غرق در شادي و سرور است.

همزمان با فرا رسيدن هفدهم ربيع الاول، سالروز ميلاد مسعود و خجسته حضرت ختمي مرتبت، محمد مصطفي ( ع ) و امام صادق (ع ) هيات هاي مذهبي و نهادهاي فرهنگي استان مركزي با برگزاري مراسم باشكوه، در حسينه ها و مساجد، اين اعياد فرخنده را جشن گرفتند.
مردم ولايتمدار استان مركزي همراه با ساير نقاط ايران اسلامي در اماكن عمومي و مذهبي همچون بقاع امامزادگان ، مساجد و حسينيه ها اقدام به برگزاري جشن ولادت اين بزرگواران كردند.
مردم ولايتمدار اين خطه از خاك پاك ايران زمين از پير و جوان و كوچك و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آيين ولادت رسول اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اردات خود را به اين خاندان ثابت كردند.
بقاع متبركه استان مركزي از جمله آرامگاه شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد ميقان، امامزادگان آمنه خاتون و شاهزاده عبدالله اراك، آرامگاه امزاده فاطمه صغرا(س) روستاي سياوشان شهرستان آشتيان و امازادگان 72 تن شهر ساروق در اين روز بزرگ پذيراي عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت هستند.
مردم هميشه در صحنه استان مركزي شب گذشته نيز با حضور در مساجد و حسينه ها تا پاسي از شب به مولودي خواني و شادماني پرداختند
پيامبر گرامي اسلام در 17 ربيع الاول سال اول عام الفيل و امام جعفر صادق(ع) در 17 ربيع الاول سال 83 هجري چشم به جهان گشودند.
3017/6012