مازندران آکنده از عطر میلاد پیامبر خاتم و صادق آل عبا

ساری - ایرنا- عطر میلاد پیامبر اکرم محمد بن عبدالله (ص) و ولادت با سعادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام صادق (ع)، مازندران را پر کرد و مردم ولایتمدار استان غرق در شادی و سرور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز هفته وحدت و فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد مسعود و خجسته حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، هیات های مذهبی و نهادهای فرهنگی مازندران در اقدامی هماهنگ با برگزاری مراسم باشکوه، میلاد خجسته پیامبر اعظم (ص) را در مساجد و حسینیه ها برپا کردند.

برگزاری مراسم جشن ویژه میلاد پیامبر اکرم (ص) در مساجد مناطق مختلف استان از شب گذشته به اوج رسید و امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

سخنرانی مذهبی، اجرای برنامه های فرهنگی و پخش شیرینی و چای و شربت از برنامه های جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در مازندران است.

مازندران آکنده از عطر میلاد پیامبر خاتم و صادق آل عبا

هفدهم ربیع الاول، روزی است که خداوند بر عالمیان منت نهاد و پیامبر همه خوبی ها و رحمت للعالمین را به زمینیان هدیه کرد تا بشریت را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و راه کمال، تعالی و سعادت را به آنان بیاموزد.

کاخ ستمگران و مستکبران با ولادت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) به لرزه افتاد و در کالبد انسان های مظلوم و ستمدیده جانی دوباره دمیده شد و آنان امیدوار به سعادت و رستگاری شدند.

مردم مازندران در سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و رئیس مذهب جعفری اقدام به برپایی مراسم جشن و سرور در جای جای این استان کردند تا ارادت وسرسپردگی خود را به خاندان نبوت و امامت نشان دهند.

مازندران آکنده از عطر میلاد پیامبر خاتم و صادق آل عبا

شهروندان مازندرانی همراه با سایر مردم ایران اسلامی در اماکن عمومی و مذهبی همچون مقابر امامزادگان، مساجد و حسینیه ها اقدام به برگزاری جشن ولادت این بزرگواران کردند.

مردم این دیار از پیر و جوان و کوچک و بزرگ حضوری پررنگ و گسترده در مراسم ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) دارند.

جشن های مربوط به میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) شب گذشته نیز در اقصی نقاط مازندران برپا بود و مردم با توزیع شیرینی و نقل و نبات این دو ولادت با سعادت را گرامی داشتند.

برپایی ایستگاه های صلواتی نیز از برنامه های این روز مبارگ در مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha