گنبدکاووس- ایرنا- آیین آغاز سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ - ۱۴۰۳) همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه در گنبدکاووس با نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان پسرانه شهید مطهری این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی، هفته وحدت و دفاع مقدس بیان کرد: امسال افزون بر ۹۰ هزار دانش آموز در ۴۵۱ مدرسه و ۲ هزار و ۸۳۲ کلاس درس فراگیری علم و دانش را شروع خواهند کرد.

محمد غنی‌پور افزود: تعلیم و تربیت این تعداد دانش‌آموز بر عهده چهار هزار و ۳۴۴ فرهنگی است.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: پیامبر اسلام (ص) معلم اخلاق بود و ما نیز باید با تاسی از آن بزرگوار اخلاق حسنه را بیش از پیش در جامعه و نسل جوان نهادینه کنیم.

حجت الاسلام محمود ترابی همچنین محور تحول در آموزش و پرورش را سند بنیادین نظام تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: این سند و نیز بیانیه مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم انقلاب برای تربیت نسل آینده باید همواره مدنظر مدیران و معلمان باشد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برلزوم بازخوانی رشادت‌ها و شجاعت‌های شهیدان و رزمندگان برای نسل جوان جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه این عزیزان تاکید کرد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.