۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85639496
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

زنگ هفته پدافند غیرعامل در مدارس گنبدکاووس+فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - همزمان باشروع هفته پدافند غیرعامل (پنج تا ۱۱ آبان)، آیین نمادین نواخته شدن زنگ بزرگداشت این هفته برای افزایش آگاهی دانش آموزان با پدافند غیرعامل و انجام اقدامات پیشگیرانه مصون ماندن از تهدیدات و خطرات احتمالی بویژه در فضای مجازی در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که روز شنبه در دبیرستان متوسطه دوره اول پسرانه «علم و ادب ۲» گنبدکاووس برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تاکید کرد: مهمترین نیاز کشور و نسل جوان آشنایی با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بویژه در فضای مجازی و مقابله با آن است.

سرهنگ سیدعلی حسینی افزود: دشمنان از طریق فضای مجازی به دنبال القای ناامیدی و نارضایتی دربین اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان نسبت به نظام اسلامی و مدیران آن است که باید مراقب این توطئه آنها باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش و آگاهی بخشی به جامعه بویژه دانش آموزان آنها را در مقابل تهدیدهای دشمنان مصون می‌دارد.

حسینی ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنی دفاع کردن بدون استفاده از سلاح نظامی است و بهترین ابراز در این دفاع آگاهی، آموزش و شناخت اهداف دشمنان است که معلمان و دبیران باید در این خصوص به دانش‌آموزان آگاهی بخشی کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امنیت، آرامش و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و تهدیدهای دشمنان در فضای مجازی، طی هفته جاری، از سوی معلمان و دبیران مطالب لازم برای دانش آموزان بیان می‌شود.

محمد غنی پور افزود: تلاش خواهیم کرد، دوره‌های آگاهی بخشی نسبت به تهدیدهای فضای مجاری برای تمامی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای برخی اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد؛ اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۹۰ هزار نفر آن را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha