ایلام -ایرنا- ۱۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز شهرستان دهلران شامل بخش‌های مرکزی، موسیان و زرین‌آباد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید راهی ‌کلاس‌های درس شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «لطیف صادقی» روز یکشنبه در آئین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر،ایثار و مقاومت در مدرسه دخترانه شاهد دهلران، اظهار کرد: در شهر دهلران هشت هزار دانش آموز و ۹۰۰ نفر فرهنگی، در منطقه موسیان چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۴۱۰ نفر فرهنگی و در منطقه زرین آباد یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز و ۲۳۰ نفر فرهنگی، سال تحصیلی جدید را شروع میکنند.

وی افزود: یک هزار و ۵۴۰ فرهنگی در شهرستان کار تعلیم و تربیت بر عهده دارند.

فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت فراگیری علم و دانش و تعلیم و تربیت توام با دین و معنویت تاکید کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به سازمان ملل به طور قطع، پیام نظام را به دنیا مخابره خواهد کرد.

امام جمعه دهلران نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد:حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم‌

حجت الاسلام سید محسن موسوی بر نگاه اسلام بطور ویژه به علم و دانش اشاره و افزود: دانش آموزان باید در سنگر علم و دانش برای پیشرفت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند و در کنار تعلیم و تربیت و زندگی به معنویت،اعتقادات و دین توجه ویژه داشته باشند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: دفاع مقدس آغاز راهی است که باید برای همیشه سرلوحه کار ما باشد و دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت ادامه دهنده راه شهدا باشند و این مسیر را با فراگیری علم و دانش ادامه دهند.

سعدالله پورمیرزا نسل امروز نیازمند آگاهی است و آگاهی و آموزش و جهاد تبیین از مهمترین موضوعات هستند.

دارابی رئیس آموزش و پرورش دهلران هم بر تعامل و ارتباط فرهنگیان و اولیا دانش آموزان برای پیشبرد بیشتر امور تعلیم و تربیت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، این آئین با حضور مسئولان،فرهنگیان و دانش آموزان و اولیا برگزار شد.

زنگ مهر، ایثار و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس در دبیرستان دخترانه شاهد دهلران نواخته شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، تجلیل از خانواده شهدا،اجرای سرود، قرائت مقاله و کاشت نهال از دیگر برنامه‌های آغاز بازگشایی مدارس در دهلران بود.