مدارس ایلام میزبان ۱۲۰ هزار دانش آموز در آغاز سال تحصیلی است

ایلام -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به حضور ۱۲۰ هزار دانش آموز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان، گفت: بیش از ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی درویشی» روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شهید بهشتی شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید و ۳۷۰ شهید دانش آموز استان، اظهار کرد: یاد و راه شهدا، مسیر را برای معلمان و دانش آموزان در ثمر و مهر پر مهری برای همه اقشار جامعه رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع مسیر تعالی دانش آموزان با همت همه همکاران و معلمان، هموار و روشن است، گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۱۲۶۰ فضای آموزشی حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز در مدارس عشایری سطح استان نیز تحصیل دارند، گفت: ۱۰۰ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی شامل ۹۵۳۰ دانش آموز در مدارس ابتدایی ثبت نام کرده‌اند و حتی یک دانش آموز ابتدایی در استان نداریم که ثبت نام نکرده باشد.

درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ کلاس درس یک نفره در استان ایلام وجود دارد، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب در این استان برای یک دانش آموز، یک معلم و یک مدرسه فعالیت دارند که حتی یک نفر از دانش آموزان استان از نظام آموزش و پرورش بی بهره نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۵۲۰ معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود چهار هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی کار آموزش دانش آموزان را به عهده دارند و همچنین ۲۵۸ همکار در حوزه سرایه داری و خدمات و ۱۹۸ نفر نیز در حوزه کیفیت بخشی پرورش به جمع همکاران آموزش و پرورش استان ایلام افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت در حوزه زیرساختی آموزش و پرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس روی داده است، ابراز کرد: ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به مجموع فضای آموزشی استان افزوده شده و بیش از ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی در سطح مدارس استان فعال خواهد شد.

درویشی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان در قالب طرح شهید عجمیان رنگ آمیزی شده و ۳۱ هزار متر آسفالت محوطه مدارس استان ایلام انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه در سال مختلف دانش آموز ایلام رتبه های برتری در المپیادهای مختلف کسب کردند، خاطرنشان کرد: این موفقیت ها در سایه تلاش و همت معلمان و فرهنگیان و دانش آموزان کسب شده است.

به گزارش ایرنا، شعار امسال آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس « برای ایران، برای مدرسه» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha