زنگ آغاز سال تحصیلی در ایلام نواخته شد

ایلام- ایرنا - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی شهر ایلام با حضور با نشاط دانش‌آموزان، اولیای مدارس، معلمان و فرهنگیان و مسئولان اجرایی و فرهنگی این استان با شعار "برای ایران برای مدرسه" نواخته شد.

به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه اول مهر است، خیابان‌های شهر ایلام، با وجود سنگینی ترافیک اول صبح، جوش و خروش دیگری داشت، والدینی که اول صبح دانش آموزانشان را برای اولین روز مدرسه در اول مهر آماده کرده، کیفها را بسته و با دلی روشن برای یکسال تحصیل علم و دانش بدرقه می‌کردند.

دانش آموزان هم با شور و نشاطی وصف ناشدنی در انتظار حضور در مدرسه در اولین روز از مهرماه ۱۴۰۳ بودند، امروز آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شهید بهشتی ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و دانش آموزان این مدرسه برگزار شد، هنگام ورود به مدرسه گروه مارش نظامی مشغول تمرین برای آغاز برنامه بودند، داخل سالن که شدم، دانش آموزان و مدعوین با نظم خاصی نشسته بودند و اما شور و شوقی در چهره‌ دانش آموزان، گونه‌ای دیگری بود.

مراسم با قرائت قرآن کریم و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان اولین برنامه این مراسم بود، سرود دوسته جمعی دانش آموزان با نوای بسیار حماسی شوری دیگر به مراسم داد، امروز روز دانش آموزان، معلمان و اولیای مدارس و مربیان است، امروز روز اول مهر است و چه طلیعه ای زیبایی در آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان رقم می‌خورد.

زنگ آغاز سال تحصیلی در ایلام نواخته شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در جشن آغاز سال تحصیلی در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز لازم است که دانش آموزان فرهنگ دفاع مقدس، شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان، شهیدان و جانبازان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

"محمدسبحان حسنی" با بیان اینکه روح شهدا ناظر بر تلاش و علم آموزی دانش آموزان و اعمال و رفتار همه اقشار مختلف است، ابراز کرد: چشم انسان به واسطه علم و دانش بر روی جهان بیکران باز می‌شود و از طریق دانش آموختن، چشم دل انسان همه مسأله های را می تواند درک و فهم کند و مسیر آینده زندگی انسان از مسیر دانش آموختن می گذرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد می‌کند، افزود: جایگاه علم و دانش در اسلام بسیار ارزشمند است و پیشینه تاریخی علم هم در ایران عزیز در جهان و کارنامه ملت ایران ثبت شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین، اظهار کرد: دانش آموزان امروز در سال‌های آینده مسئول و مدیر اداره کشور خواهند بود، البته شرط آن درس خواندن، تلاش، کسب مدارج علمی بالا، فتح قله‌های موفقیت و افتخار آفرینی برای کشور است.

زنگ آغاز سال تحصیلی در ایلام نواخته شد

سردار "سید صادق حسینی" با تاکید بر اینکه تحصیل در کنار تربیت است، ابراز کرد: امروز مسائل زیادی در جامعه وجود دارد و هست اما باید برای عبور از این مسائل، به فعالیت‌ها و برنامه‌های اعتقادی و مذهبی توجه ویژه‌ای شود، تحصیل علم در کنار کسب معنویت بسیار مهم است و باید از همه ابزارها برای نیل به این هدف در سیستم اموزش و پرورش استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت در علم در کنار توجه به مسائل اعتقادی و مذهبی ضروری است، خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، معلمان و دانش آموزان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، در آن زمان دانش آموزان هم از کشور دفاع می‌کردند و هم به تکالیف و ادامه تحصیل خود می‌پرداختند و دانش آموزان امروز باید از دانش آموزان دوران دفاع مقدس الگوگیری کنند.

مدیرکل حقوقی‌، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان بیش از هر زمان دیگری و پیش از هر کس دیگری در سال تحصیلی جدید، با احترام و تکریم دانش آموزان در راستای توسعه علم و دانش در بین نسل جوان و دانش آموز کشور کوشا باشند.

"امید رضاوند" بیان کرد: در محیط آموزش و پرورش باید اخلاق، انسانیت و عاطفه را بین شاگرد و معلم قرار داد تا زمینه‌های لازم برای توسعه علم و دانش در سطح مدارس فراهم شود و این شور و هیجان در بین دانش آموزان بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نواخته شد.

آیین رونمایی از تمثال شهید جمال الدینی از شهدای فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha