ایلام- ایرنا - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی شهر ایلام با حضور با نشاط دانش‌آموزان، اولیای مدارس، معلمان و فرهنگیان و مسئولان اجرایی و فرهنگی این استان با شعار "برای ایران برای مدرسه" نواخته شد.

به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه اول مهر است، خیابان‌های شهر ایلام، با وجود سنگینی ترافیک اول صبح، جوش و خروش دیگری داشت، والدینی که اول صبح دانش آموزانشان را برای اولین روز مدرسه در اول مهر آماده کرده، کیفها را بسته و با دلی روشن برای یکسال تحصیل علم و دانش بدرقه می‌کردند.

دانش آموزان هم با شور و نشاطی وصف ناشدنی در انتظار حضور در مدرسه در اولین روز از مهرماه ۱۴۰۳ بودند، امروز آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شهید بهشتی ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و دانش آموزان این مدرسه برگزار شد، هنگام ورود به مدرسه گروه مارش نظامی مشغول تمرین برای آغاز برنامه بودند، داخل سالن که شدم، دانش آموزان و مدعوین با نظم خاصی نشسته بودند و اما شور و شوقی در چهره‌ دانش آموزان، گونه‌ای دیگری بود.

مراسم با قرائت قرآن کریم و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان اولین برنامه این مراسم بود، سرود دوسته جمعی دانش آموزان با نوای بسیار حماسی شوری دیگر به مراسم داد، امروز روز دانش آموزان، معلمان و اولیای مدارس و مربیان است، امروز روز اول مهر است و چه طلیعه ای زیبایی در آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان رقم می‌خورد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در جشن آغاز سال تحصیلی در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز لازم است که دانش آموزان فرهنگ دفاع مقدس، شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان، شهیدان و جانبازان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

"محمدسبحان حسنی" با بیان اینکه روح شهدا ناظر بر تلاش و علم آموزی دانش آموزان و اعمال و رفتار همه اقشار مختلف است، ابراز کرد: چشم انسان به واسطه علم و دانش بر روی جهان بیکران باز می‌شود و از طریق دانش آموختن، چشم دل انسان همه مسأله های را می تواند درک و فهم کند و مسیر آینده زندگی انسان از مسیر دانش آموختن می گذرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد می‌کند، افزود: جایگاه علم و دانش در اسلام بسیار ارزشمند است و پیشینه تاریخی علم هم در ایران عزیز در جهان و کارنامه ملت ایران ثبت شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین، اظهار کرد: دانش آموزان امروز در سال‌های آینده مسئول و مدیر اداره کشور خواهند بود، البته شرط آن درس خواندن، تلاش، کسب مدارج علمی بالا، فتح قله‌های موفقیت و افتخار آفرینی برای کشور است.

سردار "سید صادق حسینی" با تاکید بر اینکه تحصیل در کنار تربیت است، ابراز کرد: امروز مسائل زیادی در جامعه وجود دارد و هست اما باید برای عبور از این مسائل، به فعالیت‌ها و برنامه‌های اعتقادی و مذهبی توجه ویژه‌ای شود، تحصیل علم در کنار کسب معنویت بسیار مهم است و باید از همه ابزارها برای نیل به این هدف در سیستم اموزش و پرورش استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت در علم در کنار توجه به مسائل اعتقادی و مذهبی ضروری است، خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، معلمان و دانش آموزان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، در آن زمان دانش آموزان هم از کشور دفاع می‌کردند و هم به تکالیف و ادامه تحصیل خود می‌پرداختند و دانش آموزان امروز باید از دانش آموزان دوران دفاع مقدس الگوگیری کنند.

مدیرکل حقوقی‌، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان بیش از هر زمان دیگری و پیش از هر کس دیگری در سال تحصیلی جدید، با احترام و تکریم دانش آموزان در راستای توسعه علم و دانش در بین نسل جوان و دانش آموز کشور کوشا باشند.

"امید رضاوند" بیان کرد: در محیط آموزش و پرورش باید اخلاق، انسانیت و عاطفه را بین شاگرد و معلم قرار داد تا زمینه‌های لازم برای توسعه علم و دانش در سطح مدارس فراهم شود و این شور و هیجان در بین دانش آموزان بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نواخته شد.

آیین رونمایی از تمثال شهید جمال الدینی از شهدای فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این آیین بود.