اصفهان-ایرنا- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از بین سه گزینه نهایی برای احراز سکانداری استانداری اصفهان، یک گزینه در راستای تکوین «دولت وفاق» به معاون پارلمانی رئیس جمهور معرفی شد.

به گزارش ایرنا، امیرحسین بانکی‌پور فرد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در حال حاضر از بین گزینه‌های مطرح شده برای پست استانداری اصفهان، مجمع نمایندگان استان در باره یک نفر به اتفاق نظر رسیده‌ و گزینه پیشنهادی خود را به معاون پارلمانی رئیس جمهور معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مبنای نظر نمایندگان دخالت نکردن آنها در عزل و نصب‌ها ناظر به بیانات رهبری در این زمینه است، ادامه داد: دخالت نمایندگان در این زمنیه موکول به درخواست مشورتی وزیر کشور از آنان در باره گزینه‌های پیشنهادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق نظر مشورتی مجمع نمایندگان استان و در جمع‌بندی‌های صورت گرفته ۶ ملاک برای گزینه استانداری اصفهان در نظر گرفته شد.

وی بیان داشت: بر اساس این جمع‌بندی استاندار اصفهان باید چهره ملی باشد، ارتباط قوی با دولت داشته باشد، وجه سیاسی‌اش بر سایر قابلیت‌ها غلبه نداشته باشد، کم حاشیه بوده و دارای حساسیت نباشد، به همه چالش‌های استان از جمله «آب» اشرافیت داشته باشد و دولت روی او حساسیت منفی نداشته باشد.

بانکی‌پور گفت: در مجمع نمایندگان ،سه گزینه مطرح شده، تمام این ۶ خصوصیت را داشتند و قرار شد پس از مشورت با علما، شخصیت‌های فرهنگی و امنیتی، درخواست دولت مبنی بر «دولت وفاق» رعایت شود.

وی بیان داشت: در رای‌گیری و معرفی گزینه‌های نهایی، یک فرد با بیشترین آراء برای تصدی سکان مدیریت استان به معاون پارلمانی ریاست جمهوری معرفی شد.

نماینده اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که کار مجلس و دولت با یکدیگر همزمان شده و این موقعیت بسیار خوبی است که بتوان برنامه‌های هفتم توسعه را اجرایی کرد.

وی پنج چالش کلان کشور را شامل مشکلات اقتصادی و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، بحران آب بخصوص در فلات مرکزی ایران، مسائل منطقه‌ای و امنیتی؛ بحران پیری جمعیت و بحران جنسی و سقوط اررش‌های اخلاقی اعلام کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در موضوع جمعیت در هفت سال گذشته ۵۰۰ هزار تولد از دست رفته است و بر همین اساس از دولت جدید می‌خواهیم تا قانون جوانی جمعیت را بطور کامل اجرا کند.

بانکی‌پور اضافه کرد: طبق آمار ثبت احوال و وزارت بهداشت، امسال منحنی جمعیت ایران تغییر و نرخ کاهش باروری متوقف شده و در ۱۵ استان با روند افزایشی همراه بوده و در این زمینه اصفهان رتبه آخر را در افزایش جمعیت استان‌ها داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد چالش‌های استان بخصوص جریان دائمی زاینده‌رود و بحران آب در منطقه گفت: بحران آب اصفهان از طریق پروژه ماندگان و انتقال آب از دریا حل می‌شود و در غیر اینصورت تنازعات ملی در این زمینه حل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما باید منابع جدید برای تامین آب آشامیدنی را طبق برنامه هفتم توسعه انجام دهیم که یکی از این موارد اجرای پروژه «ماندگان» است که به وزیران مربوطه رای اعتماد داده‌ایم تا این پروژه را به سرانجام برسانند.

بانکی پور تصریح کرد: در صورتی که این ۲ پروژه در اصفهان اجرا و جریان دائمی زاینده‌رود برقرار شود، مشکل فرونشست زمین در استان نیز تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

ماندگان، روستایی از توابع بخش پادنا شهرستان سمیرم استان اصفهان است.