واگذاری ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو به مادران دارای ۲ فرزند و بیشتر در کشور

اصفهان - ایرنا - رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۲۰۰ هزار مادر دارای ۲ فرزند و بیشتر در کشور مشمول دریافت خودرو در طرح جوانی جمعیت شده‌اند که از بین آنها تاکنون حدود ۱۱۰ هزار مادر خودروی خود را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، امیرحسین بانکی‌پور شامگاه شنبه در مراسم تکریم مشمولان ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه اصفهان افزود: مادرانی که فرزند دوم یا بیشتر آنها از ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند می توانند مشمول دریافت خودرو در طرح جوانی جمعیت شوند و خودرو را با امتیازهای ویژه دریافت کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فرایند واگذاری زمین به مادرانی که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده در استان های مختلف کشور آغاز شده است، اظهار داشت: چند روز گذشته یک‌هزار و یکصد خانواده مشمول این طرح در استان اصفهان زمین های خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به واگذاری زمین به مادران مشمول طرح مذکور در استان هایی مانند یزد، خراسان جنوبی و مرکزی، اضافه کرد: در این هفته تا عید غدیر نیز در همه استان ها حداقل ۱۱۰ خانواده، زمین های خود را دریافت می کنند.

بانکی پور خاطرنشان کرد: واگذاری زمین برای مادرانی که فرزند سوم و بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده است بطور تقریبی رایگان است بدین صورت که ابتدا پولی از آنها دریافت نمی شود بلکه فقط هزینه آماده سازی زمین از سال دوم به بعد و در طول ۱۰ سال به‌طور قسطی دریافت خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مساحت این زمین ها ۲۰۰ متر مربع است، ادامه داد: ارزش این زمین ها حدود یک میلیارد تومان اما هزینه آماده سازی آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه پارسال حدود ۸۲۰ هزار مادر در کشور تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند، تصریح کرد: در ابتدای سال جاری بانک ها در پرداخت این وام تعلل کردند اما از سه هفته اخیر این کار به جریان افتاده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، میزان وام فرزندآوری برای فرزند اول را ۳۰ میلیون، فرزند دوم ۶۰ میلیون، فرزند سوم ۹۰ میلیون، فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون و فرزند پنجم ۱۵۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال هرکدام ۲۲۰ میلیون تومان و برای سایر افراد ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه پارسال ۸۰ درصد از متقاضیان وام ازدواج آن را دریافت کردند، گفت: تسهیلاتی در زمینه اشتغال و مرخصی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در نظر گرفته شده است.

بانکی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته تولد فرزندان سوم و چهارم خانواده ها و همچنین نرخ باروری افراد دهه ۵۰ و ۶۰ در کشور افزایش یافت.

وی با اشاره به ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: بر اساس این قانون همه دستگاه های اجرایی باید از کارکنان خود که سال گذشته ازدواج کردند یا فرزند آنها به دنیا آمده است تجلیل کنند.

وی با بیان اینکه در نسل گذشته تجربه تلخ تک فرزندی یا ۲ فرزندی را داشتیم که تربیت کاملی به دنبال ندارد، افزود: امید است خانواده ها با داشتن سه فرزند و بیشتر از آن، تربیت کاملتری را در زندگی خود تجربه کنند.

مراسم تکریم مشمولان ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌منظور تشویق کارکنان دانشگاهی که در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شدند یا ازدواج کردند، در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha