گنبدکاووس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید برضرورت حفظ و تحکیم وحدت از سوی امت اسلام (شیعه و اهل سنت) و پرهیز از اختلاف و تفرقه، تصریح کرد: سال‌هاست که دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند که باید همگان به‌خصوص علما و روحانیون مراقب باشند تا در این دام گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز دوشنبه درمراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه «ربانیه چنارلی» بخش گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان، افزود: آمریکا، انگلس و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی اسلام و از طراحان ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی (امت اسلام) هستند.

وی با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، اضافه کرد: چرا امتی که خداوند متعال در قرآن کریم آیات زیادی درباره وحدت و برادری آورده است و به انجام آن دستور داده و یا پیامبر(ص) که توصیه فراوانی به این موضوع دارد، باید در دام اختلاف افکنی دشمنان گرفتار شوند؟

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بحمدالله در ایران اسلامی از جمله استان گلستان شیعه و سنی در کنار صدق و صفا باهم زندگی مسالمت آمیزی دارند و این وحدت و برادری آنها در جهان اسلام نمونه است.

وی تصریح کرد: هر مسلمان شیعه یا سنی که سبب ایجاد اختلاف بین امت اسلام شوند، مسلمان نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین گفت: جای تعجب دارد، دشمنانی که علنا دشمنی خود را با امت اسلام ابراز می‌دارند باز عده‌ای از ما علما و روشنفکران در دام اختلاف افکنی آنها گرفتار می‌شویم.

آیت الله نورمفیدی افزود: علمای اسلام چه شیعه و چه اهل سنت باید آیات قرآن و روایات و احادیث نبی مکرم اسلام را بدرستی بشناسند و آنرا برای مردم تبیین کنند.

وی بابیان اینکه علما وارث و جانشین پیامبر(ص) هستند، اضافه کرد: خداوند نبی مکرم اسلام که از خود مردم بود برای هدایت مردم مبعوث کرد زیرا مردم راحت تر سخنان او را که سخن خدا بود، قبول می‌کردند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: آنچه که مردم را رنج می‌داد پیامبر را هم رنج می داد بنابراین علما و روحانیون نه تنها نباید از مردم جدا باشند بلکه بایستی پناه آنها نیز باشند.

امام جمعه گرگان همچنین برلزوم به روز بودن علما و روحانیون تاکید کرد و گفت: مسئولیت علما حساس است و در دنیایی که پیشرفت آن با سرعت بالا درحال انجام است علما باید خود را به علم روز مجهز و قرآن و احادیث را به روز برای مردم معنا کنند.

وی افزود: آیات قرآن برای هدایت بشر در همه زمان‌ها نازل شده و صرفا متعلق به ۱۴۰۰ سال قبل نیست.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، اضافه کرد: پشت پرده این جنایات شیطان اکبر یعنی آمریکا قرار دارد ضمن اینکه این جنایات دلیل روشنی بر دشمنی آمریکا، انگلیس و رژیم آدمکش اسرائیل با امت اسلام است.

وی ادامه داد: پشت صحنه جنگ روسیه و اوکران هم دولتمردان خبیث آمریکا قرار دارند و من می‌ترسم این کشور استکباری جنگ جهانی سوم را نیز راه بیندازد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که استاندار گلستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی استان هم حضور داشتند، «عبدالقادر بهجت محمد آلوسی» رئیس مجلس علماء رباط المحمدی کشور عراق هم در سخنانی کوتاه برلزوم پیروی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اهتمام بیش از پیش امت اسلام به حفظ وحدت و برادری تاکید کرد.

شهرستان مراوه تپه با افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه قسمت شمل شرق استان گلستان واقع است.