نماینده ولی‌فقیه در گلستان: روحانیون و طلاب باید دین‌شناس باشند

گرگان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: دین‌شناسی که باید توسط طلاب و روحانیون در جامعه گسترش پیدا کند، از هر علم و دانشی بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در آیین شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: دین مانند سایر علوم گسترده شده که باید بر این اساس، حوزه‌های علمیه و مدارس مربوطه به سمت تخصصی‌شدن حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: اعتقادات دنیایی بی‌نهایت است و هر چه بیشتر کنکاش شود، باز هم فضای تحقیق و بررسی وجود دارد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: برای دین‌شناسی باید رشته‌های تخصصی ایجاد شود و بر همین مبنا، تخصصی شدن حوزه‌های علمیه واجب است.

وی ادامه داد: دین‌شناسی به تنهایی فایده‌ای ندارد، بلکه باید با شناخت دین، اول آن را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم دست دیگران را نیز بگیریم.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: مهم‌ترین مساله امت اسلامی، مساله «وحدت» است، به خصوص جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه باید به این مساله توجه کنند.

وی افزود: علما و روحانیت باید پرچمدار وحدت در جامعه اسلامی باشند.

وی به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته هم باید مورد توجه همگان قرار بگیرد، زیرا دوران هشت سال جنگ تحمیلی، دوره نورانی تاریخ کشور ما است.

موسس مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان گفت: در حالی که کشورهای دنیا به رژیم بعثی عراق و صدام علیه ایران کمک می‌کردند، حتی نتوانستند یک وجب از خاک ایران اسلامی را تصاحب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: رفتار شما طلاب در بین خانواده و دوستان، سبب علاقمندی جوانان و فرزندان آنان به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهد شد.

به گزارش ایرنا در ۲۲ مدرسه علمیه گلستان، هزار و ۴۰۰ نفر در حال سپری کردن علوم دینی سطوح یک تا چهار (دیپلم تا دکترا) هستند که امسال این مدارس ۱۴۰ طلبه تازه ثبت‌نام شده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha