سمنان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه احتمال شعله‌کشیدن دوباره آتش‌ در کارخانه‌ میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار وجود دارد، گفت: برای اطمینان بخشی به واحدهای تولیدی همجوار برای مهار آتش تمهیدات لازم اندیشیده شد و تعدادی از آتش‌نشانان در صحنه تا شب می‌مانند.

کمال طاهریان روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه مواد موجود در کارخانه‌ میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار دارای اشتعال‌پذیری بالا است و احتمال دوباره حریق وجود دارد، بر همین اساس تیم‌های آتش‌نشانی از ۲ شهر و پایگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی فجر گرمسار تا پایان امشب در محل حادثه برای مهار آتش احتمالی حضور دارد.

وی ادامه داد: حادثه انفجار و آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه در شهرک صنعتی فجر گرمسار رخ داد و نیروهای آتش‌نشان از شهرهای غربی استان سمنان و شهرهای شرقی استان تهران و هم‌جوار برای کمک به محل حادثه اعزام شدند و آتش حدود ساعت ۱۰ صبح امروز به طور کامل مهار شد. اکنون مشکل خاصی وجود ندارد، اما برای مقابله با حوادث احتمالی و شعله کشیدن آتشف تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: آتش‌نشانان شهرداری گرمسار، ایوانکی و پایگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی فجر گرمسار تا پایان شب در محل حادثه حضور دارند و همچنین علت حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، ۲ مصدوم این حادثه با سوختگی بالای ۹۰ درصد ابتدا به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل و سپس به بیمارستان شهید چمران تهران اعزام شدند.

گرمسار حدود ۵۱ درصد از صنایع استان سمنان را در سه شهرک صنعتی فجر، گرمسار و جنت‌آباد جای داده و بیشتر واحدهای شهرک صنعتی فجر در بخش تصفیه روغن و میعانات نفتی فعال است.