ممانعت از انتقال آتش به مخازن دارای مواد اشتعال‌زا تا انتقال ۲ مصدوم سوختگی به تهران

سمنان - ایرنا - کارخانه میعانات نفتی در گرمسار عصر امروز دوشنبه دچار انفجار و آتش‌سوزی شد. علاوه بر تداوم تلاش برای مهار حریق، ممانعت از انتقال آتش به واحدهای همجوارِ دارای مخازن با مواد اشتعال‌زا و انتقال ۲ مصدوم با سوختگی حدود ۹۰ درصد به تهران، از اقدام‌ها تاکنون بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حادثه انفجار حوالی ساعت ۱۵ امروز دوشنبه در شهرک صنعتی فجر گرمسار رخ داد و تا کنون با گذشت بیش از هفت ساعت، عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

تلاش نیروهای آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی در کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار همچنان از عصر امروز ادامه دارد.

نیروهای آتش‌نشان از شهرهای استان سمنان و شهرهای غربی استان تهران و هم‌جوار برای کمک به محل حادثه اعزام شدند.

پژمان قرائیان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از مجموع ۱۰ نفر مصدوم حادثه انفجار در شهرک صنعتی فجر گرمسار ۲ نفر با سوختگی ۹۰ درصد از کارگران واحد تولیدی آریان اطلس بودند، افزود: هفت نفر از عوامل امدادی هلال احمر و یک نفر از عوامل نیروی انتظامی نیز با سوختگی سطحی به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل شدند.

اعزام ۲ نفر از مصدومان با حال وخیم به تهران

رییس بیمارستان معتمدی گرمسار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: ۲ نفر از مصدومان حادثه که دچار سوختگی ۹۰ درصد بودند، با حال وخیم به بیمارستان شهید چمران تهران منتقل شدند.

محمد مومنی در باره حال سایر مصدومان بیان کرد: ۶ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

ممانعت از انتقال آتش به مخازن دارای مواد اشتعال‌زا تا انتقال ۲ مصدوم سوختگی به تهران

وی افزود: ۲ مصدوم دیگر به تازگی در بیمارستان پذیرش شدند که حال عمومی آنان خوب است و پس از اجرای روند درمانی ترخیص خواهند شد.

اقدام‌های فنی برای جلوگیری از سرایت آتش به واحدهای هم‌جوار

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه اغلب واحدهای همجوار با واحد آریان اطلس، تولیدکننده مواد شیمیایی و هیدروکربن هستند که باید از سرایت آتش به مخازن همجوار با محدوده حریق جلوگیری شود.

یادگار احمدی با تاکید بر اینکه واحد تولیدی آکام دارای ۴۰ مخزن پر از مواد سوختنی هیدروکربنی در جوار واحد دچار حریق امروز بود، افزود: تجهیزات خنک‌کننده مخازن فعال شد و خودروهای آتش‌نشانی مسیر حریق را با آب کنترل کردند تا آتش به واحدهای دارای مخازن مواد اشتعال‌زا سرایت نکند.

اعزام ۲۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه

فرماندار گرمسار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: نیروها و تجهیزات آتش نشانی از شهرستان‌های گرمسار، آرادان، ایوانکی و شهرهای هم جوار از جمله تهران،پاکدشت، ورامین، پیشوا، صنایع دفاعی پارچین به محل حادثه اعزام شدند.

رضا خانی گفت: حدود ۲۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی و تجهیزات لازم برای عملیات اطفای حریق در محل حادثه حضور دارند و تا اتمام کامل آتش‌سوزی به کار خود مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha