تبریز - ایرنا - مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۵۳ باب مخزن با ظرفیت ۶۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در استان در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، محمد خانی روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت مخازن در دست بهره برداری در شهرها و روستاهای استان یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۶۰ مترمکعب است.

وی همچنین به اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب استان به طول ۳۵۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب در استان اصلاح و ۱۹۰ کیلومتر اصلاح و توسعه یافت که نقش مهمی در پایداری آب مشترکان داشت.

رفع تنش آبی در ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی

خانی همچنین از کاهش روستاهای دارای تنش استان از ۷۹۰ روستا به ۵۸۰ روستا در ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: ظرفیت تامین آب برخی از روستاها پاسخگوی نیاز آنها نبوده و تامین آب شرب آن ها به دلیل پراکندگی و خشکسالی های اخیر با مشکلات عدیده ای روبرو بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده و استفاده از اعتبارات استانی، محرومیت زدایی، خیرین و منابع داخلی، موفق شدیم تعداد روستاهای دارای تنش آبی را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر روستاهای یادشده، تامین آب پایدار تعداد ۲۱۵ روستا که فاقد منابع آبی بودند را نیز انجام دادیم.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.

مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.