قصرشیرین - ایرنا- امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از ایثار، اخلاص، شجاعت، مقاومت، فداکاری و حماسه‌سازی رزمندگان و ملت بزرگ ایران اسلامی است که این فرهنگ و دستاورد بزرگ باید برای نسل جوان و امروزی بیان و تبیین شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در مراسم تجلیل از جانبازان دهستان پشت تنگ از توابع شهرستان سرپل ذهاب به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس زوایای پنهان و ناگفته بسیاری از حماسه‌سازی رزمندگان دارد که باید خاطرات آن‌ها در قالب کتاب و فیلم بیان شود.

وی اظهار کرد: جانبازان دوران دفاع مقدس به تأسی از حضرت ابوالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز دشت کربلا بخشی از بدن خود را در دفاع از اسلام و انقلاب و خاک کشور فدا کردند و مدال پرافتخار جانبازی را بر سینه خود آویختند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: خانواده‌های جانبازان عزیز اسوه‌های صبر و مقاومت هستند و در برابر مصائب و سختی‌ها استقامت کردند و این صبر زیبای آن‌ها مستوجب پاداش الهی خواهد بود.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس دوران پرافتخار ما است که توانستیم با ایثار، اخلاص، شجاعت و مقاومت بر دنیای استکبار غلبه کرده و نگذاریم یک وجب از خاک کشور اشغال شود.

صدرالله بابلی افزود: جانبازان دفاع مقدس شهدای زنده‌ای هستند که بر گردن همه ما حق دارند و ما باید ایثار، شجاعت و ازخودگذشتگی آن‌ها را ارج گذاریم.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.