همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: با رفع ۳۹ نقطه حادثه خیز مصوب در راه های این استان آمار متوفیان و مصدومان سوانح جاده ای در این نقاط به صفر رسید.

مهرداد آهکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سه سال گذشته در ۳۹ نقطه حادثه خیز این استان فوت ۱۰۲ نفر و مجروح شدن ۴۳۶ نفر در مجموع ۵۳۸ فوتی و جرحی در سوانح جاده ای ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: بنابراین با پیگیری های مستمر برای رفع و اصلاح این ۳۹ نقطه، آمار فوتی ها و مصدومان جاده ای در این نقاط به صفر رسید و نیمه نخست امسال هیچ گونه تصادف فوتی و مصدومی در این نقاط گزارش نشده است.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اظهار کرد: ۵۲ نقطه حادثه خیز مصوب در سطح راههای استان شناسایی شده بود که سال گذشته ۳۱ نقطه آن بطور کامل رفع شد.

آهکی اضافه کرد: از ۲۱ نقطه حادثه خیز باقی مانده هم امسال ۱۳ نقطه رفع و اصلاح شد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز هشت نقطه باقی مانده هم تا پایان سال رفع می شود.

️وی با بیان اینکه اولویت اصلی مجموعه راهداری، برنامه ریزی برای کاهش سوانح رانندگی است گفت: ابتدای سال جاری تاکنون به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده ای افزون بر ۲۱۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط کشی، ۶ کیلومتر نیوجرسی،۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی صورت گرفت.

آهکی ادامه داد: همچنین ۶ کیلومتر ایجاد شیار لرزاننده، اجرای پنج کیلومتر سیستم روشنایی و ۹ مورد مقطعی، نصب ۱۲ هزار عدد تابلو و علائم در سطح راههای شریانی، اصلی،فرعی و روستایی استان همدان انجام شده است.