اصفهان-ایرنا-نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از آزادیخواهان جهان در مقابله با نظام سلطه، آرمان کلیدی ملت انقلابی ایران است که توسط رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی تبیین و بر آن تاکید شد.

حامد یزدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید سخنرانی رییس جمهور برای تبیین مقتدرانه مواضع اصولی جمهوری اسلامی در سفر به امریکا، افزود: دفاع از آرمان های انقلاب باید در بیان سیاست ها و رویکردهای دولت، همواره برجسته و پدیدار باشد.

وی عنوان کرد: سخنرانی رییس جمهور و بیان مواضع جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار مقتدرانه بود و این رویکرد باید بطور جدی در ساز و کار دولت پیگیری و اجرا شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: صحبت های رییس جمهور درباره مساله فلسطین، تاکید بر مواضع استکبار ستیزانه ایران و همچنین حمایت قاطع از آرمان مقاومت؛ بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است چراکه برخی سوء برداشت ها از سخنان اخیر وی را رفع کرد.

یزدیان اضافه کرد: همزمان با تعیین و تبیین مواضع در گفتمان ها، توجه به این نکته ضروریست که توقف نسل کشی در غزه و کاهش تنش و رفع بحرانهای منطقه، مستلزم اقدامات دیپلماتیک و اثربخش دولت است که باید در قالب ساز و کار هدفمند برنامه ریزی و پیگیری شود.

این نماینده مجلس به صحبت های رییس جمهور درباره توسعه روابط خارجی نیز اشاره و بیان کرد: این رویکرد منطقی در گسترش روابط با جهان لازم است مبتنی بر شناخت دقیق مسایل و توجه به تجربیات گذشته باشد تا روند توسعه و پیشرفت کشور دچار وقفه نشود.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب به وقت ایران برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

نخستین سخنرانی رییس جمهور در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همراه بود بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان بدنبال داشته است.