مواضع پزشکیان در سازمان ملل نقطه عطفی در دفاع از مردم فلسطین بود

تهران- ایرنا- نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی شب گذشته رئیس‌جمهور در سازمان ملل نقطه عطفی در دفاع  از حقوق مردم فلسطین و حمایت از آزادی های مقدس بر پایه معارف الهی و اسلامی  بود.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در مورد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی شب گذشته خود مواضع صریح جمهوری اسلامی را با قدرت بیان کرد و با اشاره به حوادث غزه و کشتار مردم فلسطین از برخی قدرت‌های جهانی خواست که از نسل کشی و ترور حمایت نکنند، این سخنرانی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای مبارزه با تروریسم و دفاع از آزادی خواهان و مظلومان جهان استفاده می‌کند تا زبان گویای آنها در مجامع بین اللملی باشد.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در بدو ورود به نیویورک اعلام کرد که ما حامل پیام صلح و امنیت از سوی جمهوری اسلامی هستیم و به جای خونریزی و کشتار باید دنیایی درست کنیم که همه انسان‌ها بتوانند در آن فارغ از مسائل نژادی و قومی به راحتی زندگی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مواضع صریح رئیس‌جمهور در این سفر مواضع روشن نظام جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد که ما همیشه به دنبال تحقق صلح و ثبات در منطقه و جهان بوده و هستیم.

صالحی یادآور شد: پزشکیان در دیدار با مدیران رسانه های آمریکایی هم مواضع صریح جمهوری اسلامی را بیان کرد و با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه جمهوری اسلامی با صراحت و قدرت اعلام کرد که ما خواستارم صلح و ثبات منطقه‌ای هستیم.

وی افزود:سخنرانی شب گذشته دکتر پزشکیان در سازمان ملل نقطه عطفی در دفاع از حقوق مردم فلسطین و حمایت از آزادی های مقدس بر پایه معارف الهی و اسلامی بود.

نماینده مردم اقلید در مجلس، تبیین مواضع ایران از سوی پزشکیان در خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: رئیس‌جمهور با بیان مسائل و چالش‌های عمده جهان پاسخ دشمنان را به بهترین شکل ممکن داد و نشان داد که جمهوری اسلامی در بیان مواضع خود شفاف است.

صالحی گفت: رئیس‌جمهور رسالت خود در بیان گفتمان انقلاب را با مواضع صریح انجام داد و محورهای سخنان وی روشن، شفاف، گویا و در بر گیرنده تمام ابعاد و اهداف جمهوری اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در مقابل ایران از جنبش های آزادی بخش و مردمی حمایت کرده است که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری رژیم اسرائیل بوده اند، ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم.

رئیس جمهور گفت: جامعه جهانی باید فورا خشونت را متوقف کند و هرچه زودتر آتش بسی دائمی بر قرار گردد و وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان - پیش از آنکه منطقه و جهان را به آتش بکشاند متوقف شود.

وی تاکید کرد: رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افسانه شکست ناپذیری خود را بازسازی کند طبیعی است که جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده است بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن با دولت‌هایی است که در برابر تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می ایستند و هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می گذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha