گنبدکاووس - ایرنا - تندیس سردار حاج «قاسم سلیمانی» در شهر گنبدکاووس همزمان با هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه) باحضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، شهردار، برخی اعضای شورای اسلامی و مدیران این شهرستان مرزی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین آیین که روز پنجشنبه در میدان امام حسین (ع) گنبدکاووس برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: ملت بزرگ ایران در هشت سال جنگ تحمیلی کفار علیه نظام اسلامی با ایستادگی و مقاومت کم نظیر خود، حماسه آفرینی‌های زیادی خلق کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهمن مان جدا شوند.

سیدعلی حسینی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس و نیز سردار سلمیانی افزود: با رشادت های این فرمانده بزرگ سپاه ایران، جبهه مقاومت در کشورهای منطقه پایه‌گذاری و اشاعه یافت.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت و رزمندگان آن عامل بازدارندگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی هستند و در آینده ای نزدیک شاهد نابودی این رژیم کودک کش خواهیم بود.

حسینی همچنین از تلاش مجموعه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در ساخت تندیس جدید سردار سلیمانی قدردانی کرد.

امیرعلی لطیفی شهردار گنبدکاووس هم گفت تندیس جدید سردار سلیمانی با ارتفاع چهار متر ساخته و در میدان امام حسین (ع) این شهر نصب شده است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله آمریکا به شهادت رسید.

گنبدکاووس حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.