گرگان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: دشمن در تلاش برای فاصله گرفتن جوانان و نسل امروز از پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در گردهمایی خادمین اهل بیت (ع) ویژه مسوولین هیات‌های مذهبی گرگان اظهار کرد: هیات‌های مذهبی در برابر این توطئه و دسیسه دشمن در کنار طلاب و روحانیون برای مقابله و ایستادگی در برابر اهداف دشمنان وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی با تاکید بر این که هر هیات مذهبی در مقابل توطئه دشمن برای نسل جوان ما، ۲ وظیفه مهم دارد، خاطرنشان کرد: اعضای هیات‌های مذهبی باید محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت و امام حسین (ع) را به نسل امروز و آینده به درستی و به معنای واقعی با درک صحیح منتقل کنند.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: از آنجایی که اهل بیت (ع)، اول عاشق پیامبر (ص) بودند، ما به عنوان طلاب و روحانیون و همچنین اعضای هیات‌های مذهبی وظیفه داریم ابتدا عشق به حضرت محمد (ص) را در دل جوانان و نسل امروز زنده و پویا نگهداریم.

وی ادامه داد: محبت و دلدادگی امروز به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و امام حسین (ع)، سبب دلدادگی و محبت ما نسبت به ائمه و دنباله‌روی آنان در قیامت خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: خوب صحبت کردن مسوولان و متولیان هیات‌های مذهبی با جوانان سبب خواهد شد تا آنان ببینند و باور کنند که هیات‌های امام حسین (ع) برای آنان شخصیت قائل هستند و این مساله خود سبب توجه دل‌ها به آن امام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اقدامات و کارهای هیات‌های مذهبی، ایستادن جلوی فساد و انحراف است و معتقدم بدترین انحراف، جدایی ملت از پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

امام جمعه گرگان گفت: در کنار ایجاد عشق، محبت، دلدادگی و دلبستگی به پیامبر (ص) و اهل بیتش، معرفت آنان هم باید به نسل امروز و آینده منتقل شود.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: در هیات‌های مذهبی باید معارف اسلامی و دینی توسط روحانیون شایسته و اخلاقی با زبان جوانان امروز به منظور جذب در دستگاه ائمه، بیان شود.

وی خطاب به مداحان، مرثیه‌سرایان و نوحه‌خوانان گفت: در مجالس مرتبط با ائمه (ع) به خصوص امام حسین (ع)، ابتدا باید آن امام را به خوبی بشناسید و سپس برای خواندن دنبال اشعار خوب و معنی‌دار باشید و از این شعرها برای معرفی امام حسین (ع) استفاده کنید.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: در مجالس متعلق به امام حسین (ع) باید اول بدانیم و بشناسیم که برای چه کسی و چه شخصیتی گریه می‌کنیم که لازم است ویژگی‌های بارز شخصیتی آن امام بیان و سپس به مصائب و حوادث روز عاشورا پرداخته شود.